R5 GTE!
Moderator: Forumpolisen
R5 GTE!
Jag undrar om det finns någon som vet var man kan få tag på en vassare kam till min R5 GTE här i sverige, och om det finns någon som kan renovera min motor och samtidigt plocka ut lite mer Hk ur den typ porta och plana toppen och balansera m.m
Tacksam för svar!!!
Tacksam för svar!!!
Den enda trimkammen till gte jag har sett är från tyskland med tillhörande databox.
www.reichhard-motorsport.com
Annars så bör väl någon kamaxel från volvo 4xx-serien passa också.
www.reichhard-motorsport.com
Annars så bör väl någon kamaxel från volvo 4xx-serien passa också.
-
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
<br />Ta en kam från 2,0 från volvo då har du 10-15 mer Hk
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Har du testat detta Bengt?,vore ju bra om det hade varit så !
Har du testat detta Bengt?,vore ju bra om det hade varit så !
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
Spelar det ingen roll från vilken modell, men jag antar att det är från 400 serien och till sist passar den rakt av eller????
Spelar det ingen roll från vilken modell, men jag antar att det är från 400 serien och till sist passar den rakt av eller????
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by webave</i>
<br />Hmm, själv funderar jag på att flytta över en Volvo 440/460 Turbo motor till min GTE..
Hade du tänkt besiktiga den sen också eller i såna fall vill jag väldigt gärna veta hur du gick tillväga för det går ju ej, har nämligen hört mig för överallt om det och det är ju tvärstopp överallt.
<br />Hmm, själv funderar jag på att flytta över en Volvo 440/460 Turbo motor till min GTE..
Hade du tänkt besiktiga den sen också eller i såna fall vill jag väldigt gärna veta hur du gick tillväga för det går ju ej, har nämligen hört mig för överallt om det och det är ju tvärstopp överallt.
Här är det bästa sättet att kuna åka GTE med turbo motor .INGEN PÅ BESIKTNINGEN KAN TVINGA DIG ATT LÄMNA TURBON HEMMA .
http://www.bilannonser.se/showCar.aspx? ... &id=169572
http://www.bilannonser.se/showCar.aspx? ... &id=169572
-