R5 GTE!

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
aspen
Posts: 31
Joined: 02 Nov 2003, 17:39
Location: Sweden

R5 GTE!

Post by aspen »

Jag undrar om det finns någon som vet var man kan få tag på en vassare kam till min R5 GTE här i sverige, och om det finns någon som kan renovera min motor och samtidigt plocka ut lite mer Hk ur den typ porta och plana toppen och balansera m.m
Tacksam för svar!!!
aspen
Posts: 31
Joined: 02 Nov 2003, 17:39
Location: Sweden

Post by aspen »

PS glömde hällst ska det vara i västmanlands län
User avatar
Mr. Pink
Posts: 216
Joined: 07 Mar 2003, 21:01
Location: Täby
Contact:

Post by Mr. Pink »

Den enda trimkammen till gte jag har sett är från tyskland med tillhörande databox.
www.reichhard-motorsport.com
Annars så bör väl någon kamaxel från volvo 4xx-serien passa också.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

toppen är det inte så mycket att göra på ,mer än att slippa ventilsäten och ventiler ,för kanalerna är redan så bra.
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

Ta en kam från 2,0 från volvo då har du 10-15 mer Hk
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
<br />Ta en kam från 2,0 från volvo då har du 10-15 mer Hk
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Har du testat detta Bengt?,vore ju bra om det hade varit så !
aspen
Posts: 31
Joined: 02 Nov 2003, 17:39
Location: Sweden

Post by aspen »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
<br />Ta en kam från 2,0 från volvo då har du 10-15 mer Hk
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Spelar det ingen roll från vilken modell, men jag antar att det är från 400 serien och till sist passar den rakt av eller????
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

Samma motor både volvo och renault förutom slaget
webave
Posts: 22
Joined: 11 Dec 2003, 13:11
Location: Sweden

Post by webave »

Hmm, själv funderar jag på att flytta över en Volvo 440/460 Turbo motor till min GTE..
aspen
Posts: 31
Joined: 02 Nov 2003, 17:39
Location: Sweden

Post by aspen »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by webave</i>
<br />Hmm, själv funderar jag på att flytta över en Volvo 440/460 Turbo motor till min GTE..
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hade du tänkt besiktiga den sen också eller i såna fall vill jag väldigt gärna veta hur du gick tillväga för det går ju ej, har nämligen hört mig för överallt om det och det är ju tvärstopp överallt.
User avatar
Mr. Pink
Posts: 216
Joined: 07 Mar 2003, 21:01
Location: Täby
Contact:

Post by Mr. Pink »

Det går att besiktiga med 4xx-turbo snurra om man besiktigar som ombyggt fordon. Vilket innebär att man måste flytta över hela drivlinan samt bromssystemet från donatorbilen,
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

Här är det bästa sättet att kuna åka GTE med turbo motor .INGEN PÅ BESIKTNINGEN KAN TVINGA DIG ATT LÄMNA TURBON HEMMA .
http://www.bilannonser.se/showCar.aspx? ... &id=169572
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

[8D]men Bengt,han heter ju Bengt i annonsen oxå,är det samma person kanske [:D][:D]
Joel:får man göra reklam för självnytta här ??[:D][8D]
Post Reply