Spjällhus Espace IV 2005
Moderator: Forumpolisen
Spjällhus Espace IV 2005
Tjena!
Har en Renault Espace 2.0T 2005 manuell växellåda.
Tycker den går lite små ryckigt. Tänkte prova att göra rent spjällhuset.
Gjorde det på min v70 förut, och det blev STOR skillnad!
Har inte hittat den i espacen, misstänker att den sitter bakom motorn någonstans.
Ser då så ut om man följer rören från luftburken.
Är det någon som vet vart den sitter? Och om det är mycket jobb att skruva bort den?
Tack på förhand!
/Mvh Eric
Har en Renault Espace 2.0T 2005 manuell växellåda.
Tycker den går lite små ryckigt. Tänkte prova att göra rent spjällhuset.
Gjorde det på min v70 förut, och det blev STOR skillnad!
Har inte hittat den i espacen, misstänker att den sitter bakom motorn någonstans.
Ser då så ut om man följer rören från luftburken.
Är det någon som vet vart den sitter? Och om det är mycket jobb att skruva bort den?
Tack på förhand!
/Mvh Eric
Eric Engvall
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Spjällhus Espace IV 2005
Gasspjället sitter på insugningsrörets hö sida. Inte bakom motorn.
Lättast är om du följer slangen från luftfilterboxen. Där den är ansluten till insugningsröret sitter spjällhuset. sitter med 4 skruvar.
Att bilen går ryckigt tror jag INTE har med spjällhuset att göra.
Dem är inte lika känsliga som volvos spjällhus är, då dem inte fungerar som en styrenhet. Men självklart är det bra att göra rent det då och då iaf eftersom det samlas på en massa sk*t på spjällskiva och hus, som gör att luften inte lika lätt flödar igenom.
Kontrollera tändstift och tändspolar att dem är i bra skick.
Har även varit med om flertalet deffekta insprutningsventiler också.
Lättast är om du följer slangen från luftfilterboxen. Där den är ansluten till insugningsröret sitter spjällhuset. sitter med 4 skruvar.
Dem är inte lika känsliga som volvos spjällhus är, då dem inte fungerar som en styrenhet. Men självklart är det bra att göra rent det då och då iaf eftersom det samlas på en massa sk*t på spjällskiva och hus, som gör att luften inte lika lätt flödar igenom.
Johnny Söderström
Re: Spjällhus Espace IV 2005
Starbright wrote:Gasspjället sitter på insugningsrörets hö sida. Inte bakom motorn.
Okej tackar så hemskt mycket, ska kolla tändstift och spolar också
Tack tack!
Eric Engvall