Vindrutetorkare fram slutat fungera Clio - 94
Moderator: Forumpolisen
Vindrutetorkare fram slutat fungera Clio - 94
Hej,
Mina torkare fram har slutat att fungera!
* Säkring hel!
* Relä klickar inte!
* Om jag tvingar torkar armarna för hand så drar motorn tillbaka dem i utgångs läge!
Så vad tror ni?
Fel i relä?
Mvh
Glider
Mina torkare fram har slutat att fungera!
* Säkring hel!
* Relä klickar inte!
* Om jag tvingar torkar armarna för hand så drar motorn tillbaka dem i utgångs läge!
Så vad tror ni?
Fel i relä?
Mvh
Glider
Patrik Gavelin
Re: Vindrutetorkare fram slutat fungera Clio - 94
Jag svarade någon annan (som i och för sig hade problem med baktorkaren) så här:
"Jag vet att jag bytte ett sånt relä på både min första och andra Clio.
...
Om du har tillgång till en bilskrot med självplock är det inte särskilt dyrt att leta rätt på ett sådant relä och testa (och hoppas att skrotrelät inte är trasigt)."
Om det inte är reläet är kanske nästa fråga om det kommer signal till reläet från spaken?
Funkar det lika illa på alla lägena?
"Jag vet att jag bytte ett sånt relä på både min första och andra Clio.
...
Om du har tillgång till en bilskrot med självplock är det inte särskilt dyrt att leta rätt på ett sådant relä och testa (och hoppas att skrotrelät inte är trasigt)."
Om det inte är reläet är kanske nästa fråga om det kommer signal till reläet från spaken?
Funkar det lika illa på alla lägena?
Martin Bjelk
Megane CC -04
Megane CC -04
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Vindrutetorkare fram slutat fungera Clio - 94
Var det inte någon som hade konstaterat att det kan vara problem med jordningen. Sätt en startkabel mellan torkarmekanismen och jordpunkt i kaross eller minuspolen på batteriet och se om det gör någon skillnad. Om inte, så lutar det åt reläet.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.