Hjälp med att hitta rätt packning (Renault 5 - 86)
Moderator: Forumpolisen
Hjälp med att hitta rätt packning (Renault 5 - 86)
Hejsan!
Vi har bensinläckage, gashäng, ojämn tomgång, svårstartad varm.
Jag skulle behöva hjälp med att felsöka sistnämda problem!
Det första har vi dock lokaliserat felet på. Det läcker ur tankarmaturen, verkar vara packningen som gjort sitt. Var kan jag hitta denna packning? Verkar inte hitta något på biltema, mekonomen mm.
Den sitter mellan tanken och tankarmaturen, tror jag. Eller så sitter den mellan den gängade ringen man skruvar fast i tanken och bensinnivågivaren.
Jag är väldigt ny inom allt vad gäller bilar så jag skulle verkligen behöva lite hjälp!
Bilen i fråga är RENAULT C40305-TS -86a
Tack på förhand!!
//Andreas
Vi har bensinläckage, gashäng, ojämn tomgång, svårstartad varm.
Jag skulle behöva hjälp med att felsöka sistnämda problem!
Det första har vi dock lokaliserat felet på. Det läcker ur tankarmaturen, verkar vara packningen som gjort sitt. Var kan jag hitta denna packning? Verkar inte hitta något på biltema, mekonomen mm.
Den sitter mellan tanken och tankarmaturen, tror jag. Eller så sitter den mellan den gängade ringen man skruvar fast i tanken och bensinnivågivaren.
Jag är väldigt ny inom allt vad gäller bilar så jag skulle verkligen behöva lite hjälp!
Bilen i fråga är RENAULT C40305-TS -86a
Tack på förhand!!
//Andreas
Andreas Wallgren
Re: Hjälp med att hitta rätt packning (Renault 5 - 86)
Ring benny på Autofrance. Han borde få tag i denna packning. Annars borde väl vanligt packningssilikon fungera.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Re: Hjälp med att hitta rätt packning (Renault 5 - 86)
Tack för svaret! Tog en packning från en skrotbil.
Mvh Andreas.
Mvh Andreas.
Andreas Wallgren