motorproblem 1,9 dci
Moderator: Forumpolisen
motorproblem 1,9 dci
Jaha då har det hänt bilen en megane II -05 1,9 dci.. Körde den ca 5 mil hemifrån en morgon kommer till ullevimotet frikopplar pga av kö..
Det var då de fullkomlig "skrek" i motorn en sånt där härligt metalliskt ljud tänkte att det var inte hmmm så farligt den går ju ännu, Gav den lite gas och ljudet upphörde.
Jaha tänkte jag ingen fara.
Sedan på eftermiddagen vid hemgång gick den som jag vet inte vad startar trögt är slö och allmänt högljudd.. precis som om man körde den på 3 cylindrar...
Just nu är den på kinna bil för felsökning . Men vad tror ni en topprenovering kostar om man gör det mesta av jobbet själv .... Och om det är det som är felet alltså. eventuellt vart köper man en motor till en sådan billigast
Det var då de fullkomlig "skrek" i motorn en sånt där härligt metalliskt ljud tänkte att det var inte hmmm så farligt den går ju ännu, Gav den lite gas och ljudet upphörde.
Jaha tänkte jag ingen fara.
Sedan på eftermiddagen vid hemgång gick den som jag vet inte vad startar trögt är slö och allmänt högljudd.. precis som om man körde den på 3 cylindrar...
Just nu är den på kinna bil för felsökning . Men vad tror ni en topprenovering kostar om man gör det mesta av jobbet själv .... Och om det är det som är felet alltså. eventuellt vart köper man en motor till en sådan billigast
Roger Nilsson
Re: motorproblem 1,9 dci
jag skulle provat hänga av remmen till alla externa objekt, kylning får den för vattenpump är driven av kamrem, tror inte toppen ger ifrån sig ett metalliskt skrikande ljud.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
ok får formulera om det hela bilen är slö sackar väldigt i backarna på 4:ans växel. Det fullkomligt bankar från toppen/motorn.. Så visst tanken att generator eller liknandes skulle låta är nästan uteslutet..
Roger Nilsson
Låter som ett seriöst motorhaveri och inte topplock, men det är svårt att veta när man inte hört hur det låter.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Helt sant och lite svårt att beskriva men tänk dig att den skall gå på 3 cylindrar och då vet vi alla hur en diesel låter BANK BANK BANK.... inklusive att tröttheten infinner som om du tätar avgas sytemet till 90 %
Tony wrote:Låter som ett seriöst motorhaveri och inte topplock, men det är svårt att veta när man inte hört hur det låter.
Roger Nilsson
Så då har dom konstaterat felet på denna lilla gocart... Det var bar en halv kamrem kvar men var hel fast hälften så bred. MEN det räckte tydligen inte utan motor liksom "hoppar" över typ ett JÄTTEGLAPP på en alt1 kolvbult alt 2 ramlager alt 3 allt e skrot.. .
Nu till frågan vart köper man en sådan här motor billigast... Hittar bara renoverade på laga och bildelsbasen.
Nu till frågan vart köper man en sådan här motor billigast... Hittar bara renoverade på laga och bildelsbasen.
Roger Nilsson