ABS strul efter byta av bakaxel.
Moderator: Forumpolisen
ABS strul efter byta av bakaxel.
Har bytt bakaxel på min laguna -99. Var så klantig att jag vred på tändning när axeln var bort plockad för att veva ner rutorna o då började färddatorn skrika om alla möjliga fel då bromsvätske behållaren var tom samt att abs bak var bort kopplad.
Nu när allt sitter på plats så lyser ABS lampan ilsket. Hur fungerar systemet på dessa bilar? Jag har bytt naven så de gamla fungerande givarna sitter fortfarande kvar. DVS inget är ändrat i systemet.
Behöver någon felkod släckas eller är det läge att kolla över kontakterna så allt sitter rätt?? dvs släcks lampan automatiskt om allt är ok?
Finns det någon odb2 kontakt på dessa bilar å i så fall vart sitter den?
Nu när allt sitter på plats så lyser ABS lampan ilsket. Hur fungerar systemet på dessa bilar? Jag har bytt naven så de gamla fungerande givarna sitter fortfarande kvar. DVS inget är ändrat i systemet.
Behöver någon felkod släckas eller är det läge att kolla över kontakterna så allt sitter rätt?? dvs släcks lampan automatiskt om allt är ok?
Rickard Hall
Re: ABS strul efter byta av bakaxel.
Har du prövat köra med bilen??hall112 wrote:Har bytt bakaxel på min laguna -99. Var så klantig att jag vred på tändning när axeln var bort plockad för att veva ner rutorna o då började färddatorn skrika om alla möjliga fel då bromsvätske behållaren var tom samt att abs bak var bort kopplad.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: ABS strul efter byta av bakaxel.
Ska slockna bara utav att köra en sväng. Om givarna nu fungerar.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002: