Megane coupe -98
Moderator: Forumpolisen
Megane coupe -98
Hej renaultfreaks!
Jag ska hämta en Megane coupe 2.0 16v till helgen.
Har aldrigt åkt i en sådan, aldrig ägt en renault för den delen heller
Hur är dessa bilar? Har inte hittats så jätte mycket om dom mer än att dom verkar vara en kul liten bil.
Vad brukar vara största problemen med dessa?
Hur mycket soppa vill dom ha?
Är det mycket skillnad i dessa gentemot dom med mindre motorena?
Tacksam för lite info!
Jag ska hämta en Megane coupe 2.0 16v till helgen.
Har aldrigt åkt i en sådan, aldrig ägt en renault för den delen heller
Hur är dessa bilar? Har inte hittats så jätte mycket om dom mer än att dom verkar vara en kul liten bil.
Vad brukar vara största problemen med dessa?
Hur mycket soppa vill dom ha?
Är det mycket skillnad i dessa gentemot dom med mindre motorena?
Tacksam för lite info!
Fredrik Eriksson
Re: Megane coupe -98
1. Starta motornHur är dessa bilar? Har inte hittats så jätte mycket om dom mer än att dom verkar vara en kul liten bil.
2. Lägg i 1:ans växel, få rullfart
3. Lägg i 2:an, gasa
4. Le.
Min drog ca 0,75 l/mil, 90% motorväg i vintras.Hur mycket soppa vill dom ha?
Problem som jag upplevt är väl rost, på ganska klassiska ställen; skärmkanter, trösklar och runt emblemen.
Förarsätena slits när man kliver i och ur eftersom de är skålade, fälla-fram-stolen-mekanismen har en tendens att bara funka halvt.
Martin Bjelk
Megane CC -04
Megane CC -04
Ok!
Det låter bra. Jo rost finns på detta ex, just därför den blir min. Nått hål i ena tröskeln, men fin i övrigt.
Nu ska ju inte detta bli min familjebil, men hur är det att sitta i baksätet på dessa? Barn under tio år bör väl sitta ok?
Det låter bra. Jo rost finns på detta ex, just därför den blir min. Nått hål i ena tröskeln, men fin i övrigt.
Nu ska ju inte detta bli min familjebil, men hur är det att sitta i baksätet på dessa? Barn under tio år bör väl sitta ok?
Fredrik Eriksson
Tja... Som förväntat på en coupé, skulle jag säga, dvs ok för barn eller bakom små människor. Min fru kan sitta bakom passagerarsätet (som har barnstolen) men inte bakom mig (jag är 190 cm).
Martin Bjelk
Megane CC -04
Megane CC -04
min megane 5d med den motorn drog 0,64 (på färddatorn) fram och tillbaka till ullared i somras med ac på, har även en coupe med samma motor med en kompis som vi skall köra långlopp med,är en väldigt potentbil med lite mods vi har åkt lite konbana och varit snabbast.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Efter att nu hämtat hem coupen, så lär jag hålla med om att det var en kul bil. Nära tio mil kurvig väg hem, i stort utan trafik......
Bilen är ok maskinellt, men har trött lack och ett stort hål i ena tröskeln.
Funkade fint för att knappts kört sista året. Spräckta dimljus såg jag....
Bilen är ok maskinellt, men har trött lack och ett stort hål i ena tröskeln.
Funkade fint för att knappts kört sista året. Spräckta dimljus såg jag....
Fredrik Eriksson
Jag som aldrig ägt en renault förut, var köper jag billigaste delar förutom ebay?
Behöver ett hjullager fram och så tänkte jag göra en riktig service på den i förebyggande syfte.
Autofrance som gäller?
Behöver ett hjullager fram och så tänkte jag göra en riktig service på den i förebyggande syfte.
Autofrance som gäller?
Fredrik Eriksson
jappTvingen wrote:Jag som aldrig ägt en renault förut, var köper jag billigaste delar förutom ebay?
Autofrance som gäller?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st