Alla förslag är välkomna både turbo och sugis!

Moderator: Forumpolisen
Står en Volvo b18ft hemma dock utan nåt som helst kablage, men det känns nästan lite för vanligtJoakim16v wrote:Det vanliga är ju att hinka i en Volvo 4x0 turbo-motor. Annars går det få ner 19/Clio 16v ganska enkelt. Om du vill ha lite mer utmaning så kan du ju titta åt Clio 197 för sugmotor eller Megane III Sport för turbomotor (250hk har jag för mig)
Hur man löser det med bilprovningen vet jag inte, men du lär ju få effekt så det räcker i den lilla bilen
Om jag var du skulle jag försöka satsa på en F7R 150hk direkt, mycket kraftfullare än en F7P.rupnikk wrote:Står en Volvo b18ft hemma dock utan nåt som helst kablage, men det känns nästan lite för vanligtJoakim16v wrote:Det vanliga är ju att hinka i en Volvo 4x0 turbo-motor. Annars går det få ner 19/Clio 16v ganska enkelt. Om du vill ha lite mer utmaning så kan du ju titta åt Clio 197 för sugmotor eller Megane III Sport för turbomotor (250hk har jag för mig)
Hur man löser det med bilprovningen vet jag inte, men du lär ju få effekt så det räcker i den lilla bilen![]()
Vad gäller Megane III motorn så är det nog lite över vad jag är beredd att lägga just nu, hur kul det än hade varit!
Det optimala hade ju varit om nån hade en snigelmatad F7p över!
Japp Clio williams/spider och megane (megane lite olika mot dom andra,tex ingen fördelare) enklast hade varit att fixa en tidig clio williams motor med härva och box, dom har ingen startspärr bara att kasta i och köra.rupnikk wrote:Tanken var väl att hänga ur vid besiktning.
F7R är väl Megane och Clio Williams bland annat om jag inte missminner mig?
Om ni springer på nån med nån trevlig motor så bara pma/ring/smsa/skicka röksignal!
Offtopic!
Har du lagt ner hela turbobiten nu då Tony?