Laguna II montera farthållare

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tony
Forumpolis

Laguna II montera farthållare

Post by Tony »

Efter ett försök att fylla AC idag,med resultat att kompressorn behöver bytas så tog jag tag i ett annat irriterande problem
Jag har 2st Laguna Privilege 1st med farthållare och 1st utan :? så idag gav jag mig i kast med detta.
Det som behövs för att få det att funka

:1st Multifunktionsratt, med knapparna i
:Knappen i panelen som man väljer farthållare /fart begränsare med.
:Ledningsbanan mellan ratt och kontaktstycke,pga 2st extra ledningsbanor med farthållare + locket till ledningsbanan pga att ledningsbanan är bredare och passar inte under det andra locket.

Så nu har jag farthållare :racesmile: :D och lite gladare trots problemet med AC.
Vad jag vet kan man göra detta på alla Laguna II utan farthållare då allt finns i bilen redan

Bilder kommer lite senare..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Re: Laguna II montera farthållare

Post by Stymie »

Najs! 8)
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Tony
Forumpolis

Re: Laguna II montera farthållare

Post by Tony »

Lite bilder på vad som behövs
Kabel och knapp,( Jag bytte hela panelen till knappen, bilden är på den gamla panelen)
Image
denna går lätt att bända loss
Image
denna fattas inne i ratten om man inte har farthållare
Image
locket till kabeln är olika hög skall vara den tunna med farthållare
Image
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply