Rätt benämning ?
Moderator: Forumpolisen
Rätt benämning ?
Hej,
Det gäller en Megane 1.6 16v-02
Den tjocka slangen i nåt filtliknande material som går från kylen ? vidare mot en burk o sen leder in mot luftfiltret ?
Den är ovalfornad in mot burken innan luftfiltret,ca 60mm i omkrets.
Var o frågade på Renault eftersom jag råkade passera dom.
Dom vill ha nästan 2000 spänn ! O då får man hela kittet fram till luftfiltret.
Jag är bara ute efter slangen.....min är tejpad såg jag.... även flera på skroten så det verkar vara ett vanligt problem ?
Tack på förhand.
//
Peter.
Det gäller en Megane 1.6 16v-02
Den tjocka slangen i nåt filtliknande material som går från kylen ? vidare mot en burk o sen leder in mot luftfiltret ?
Den är ovalfornad in mot burken innan luftfiltret,ca 60mm i omkrets.
Var o frågade på Renault eftersom jag råkade passera dom.
Dom vill ha nästan 2000 spänn ! O då får man hela kittet fram till luftfiltret.
Jag är bara ute efter slangen.....min är tejpad såg jag.... även flera på skroten så det verkar vara ett vanligt problem ?
Tack på förhand.
//
Peter.
Peter Andersson
Re: Rätt benämning ?
Låter som förvärmar slangen. Den skickar varmluft från grenrör fram till insuget när motorn är kall.
Denna är inte direkt nödvändig, men finns säkert hel på nån skrot. Kan vara samma på flera olika modeller
Denna är inte direkt nödvändig, men finns säkert hel på nån skrot. Kan vara samma på flera olika modeller
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Hej,
Okej tack för tipset !
min har varit tejpad med....såg på skroten att dom var tejpade med.
Får väl göra ett nytt bandage där då !
Mvh
Peter.
Okej tack för tipset !
min har varit tejpad med....såg på skroten att dom var tejpade med.
Får väl göra ett nytt bandage där då !
Mvh
Peter.
Peter Andersson
Den kommer väl från kylaren(eller nära den), dvs inte från grenröret? Jag har en sådan och den har också spruckit i änden mot luftburken. Silvertejp fixade det
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12