Megane 03 startar inte när det är varmt utomhus?!
Moderator: Forumpolisen
Megane 03 startar inte när det är varmt utomhus?!
Vad gör man när verkstaden inte hittar några felkoder...
Bilen går jättebra vinter och höst.. men lagom till våren när tempen stiger, så startar inte bilen?!
Då kan man vänta 2-5 minuter,sen går den igång. Är det riktigt varmt får man vänta upp till 20 min.
Det är bytt TDC (någon slags givare) Man har även bytt ringen runt tändlåset ifall det var startspärren.Men den läser av nyckeln, så inga problem där.
Vintertid när bilen är ordentligt varmkörd, så har jag kollat att starta igen- inga problem!
Det är alltså tempen utomhus??
Å andra sidan så körs bilen inte särskilt hårt, endast ca 500 mil per år.
(korta sträckor oftast,tyvärr) den hinner kanske inte bli tillräckligt varm?
Visserligen är det lagom till våren,som service görs, kan det vara stift,olja o dyl. som börjar bli kasst? (men den strulade ju av och till hela förra sommaren, även efter service)
Tar tacksamt emot tips,då jag inte är speciellt meckig
Bilen går jättebra vinter och höst.. men lagom till våren när tempen stiger, så startar inte bilen?!
Då kan man vänta 2-5 minuter,sen går den igång. Är det riktigt varmt får man vänta upp till 20 min.
Det är bytt TDC (någon slags givare) Man har även bytt ringen runt tändlåset ifall det var startspärren.Men den läser av nyckeln, så inga problem där.
Vintertid när bilen är ordentligt varmkörd, så har jag kollat att starta igen- inga problem!
Det är alltså tempen utomhus??
Å andra sidan så körs bilen inte särskilt hårt, endast ca 500 mil per år.
(korta sträckor oftast,tyvärr) den hinner kanske inte bli tillräckligt varm?
Visserligen är det lagom till våren,som service görs, kan det vara stift,olja o dyl. som börjar bli kasst? (men den strulade ju av och till hela förra sommaren, även efter service)
Tar tacksamt emot tips,då jag inte är speciellt meckig
rogs75