byta spindelleder megane II och hur får man bort länkarmen ?
Moderator: Forumpolisen
byta spindelleder megane II och hur får man bort länkarmen ?
Byta spindelleder megane II 04 har försökt att slå i dom med ett rör men det gick inte och då tänkte jag ta bort länkarmen men då sitter det ju en tolkskruv som går runt i mitten bulten mycket tacksam för snabbt tips.
Anders Björk
Kristinehamn
Anders Björk
Kristinehamn
Anders Björk
Re: byta spindelleder megane II och hur får man bort länkarm
Dom är i pressade i bärarmen som jag kan se. vad du menar för "tolkskruv" har jag ingen aning omheddan wrote:Byta spindelleder megane II 04 har försökt att slå i dom med ett rör men det gick inte och då tänkte jag ta bort länkarmen men då sitter det ju en tolkskruv som går runt i mitten bulten mycket tacksam för snabbt tips.
Anders Björk
Kristinehamn
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
HejTony wrote:Dom är i pressade i bärarmen som jag kan se. vad du menar för "tolkskruv" har jag ingen aning omheddan wrote:Byta spindelleder megane II 04 har försökt att slå i dom med ett rör men det gick inte och då tänkte jag ta bort länkarmen men då sitter det ju en tolkskruv som går runt i mitten bulten mycket tacksam för snabbt tips.
Anders Björk
Kristinehamn
när jag försöker att skruva bort mittenbulten storlek 18 den sitter hårt så
och som mothåll på den så är det typ en tolk som snurrar runt, den går inte att hålla i
när man försöker att skruva bort bulten.
Anders Björk
Kristinehamn
Anders Björk
Alltid svårt när man hittar på egna ord för saker, En tolk är en person som översätter eller ett verktyg som man använder för att kontrollera att något håller rätta toleranser.heddan wrote:HejTony wrote:Dom är i pressade i bärarmen som jag kan se. vad du menar för "tolkskruv" har jag ingen aning omheddan wrote:Byta spindelleder megane II 04 har försökt att slå i dom med ett rör men det gick inte och då tänkte jag ta bort länkarmen men då sitter det ju en tolkskruv som går runt i mitten bulten mycket tacksam för snabbt tips.
Anders Björk
Kristinehamn
när jag försöker att skruva bort mittenbulten storlek 18 den sitter hårt så
och som mothåll på den så är det typ en tolk som snurrar runt, den går inte att hålla i
när man försöker att skruva bort bulten.
Anders Björk
Kristinehamn
jag vet inte vilken bult du talar om," tolkskruv i mittenbulten" var försöker du lossa.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
-
Hej! Använd en 13 hylsa eller nyckel som mothåll för "torxbulten"
Har du inte tagit bort den främre delen av vaggan så rekomenderar jag att du gör det för att komma åt lättare. Sitter med bultar upp i ramen, storlek 18.
Har du inte tagit bort den främre delen av vaggan så rekomenderar jag att du gör det för att komma åt lättare. Sitter med bultar upp i ramen, storlek 18.
Clio II PHII sportline
Tobias Karlsson
Helsingborg
Tobias Karlsson
Helsingborg
Tack för ditt svar korianderlime man måste ju ta bort vaggan och detheddan wrote:Byta spindelleder megane II 04 har försökt att slå i dom med ett rör men det gick inte och då tänkte jag ta bort länkarmen men då sitter det ju en tolkskruv som går runt i mitten bulten mycket tacksam för snabbt tips.
Anders Björk
Kristinehamn
är ju inte så mkt jobb fattar inte att dom kunde ha sagt det när jag frågade
när man sitter och tittar på torxen så tänker man ju inte på att det ska ut den vägen
och försöker hålla emot med nåt det går ju jättebra med en 13 nyckel
Anders Björk
Kristinehamn
Anders Björk
Ber om ursäkt för tolkbulten jag menade ju torxheddan wrote:Byta spindelleder megane II 04 har försökt att slå i dom med ett rör men det gick inte och då tänkte jag ta bort länkarmen men då sitter det ju en tolkskruv som går runt i mitten bulten mycket tacksam för snabbt tips.
Anders Björk
Kristinehamn
Anders Björk
Kristinehamn
Anders Björk