Trafic 1.9 DCI tjyvstannar ibland! Tips?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
JonR
Posts: 29
Joined: 09 Jun 2009, 22:31
Location: Köping

Trafic 1.9 DCI tjyvstannar ibland! Tips?

Post by JonR »

Hej! Köpte mig en Renault Trafic 1.9DCI 100hk nu i helgen. Redan påväg hem från köpet så stannade motorn efter att jag tryckt ner kopplingen innan en korsning. Tänkte inte mer på det men nu har jag upptäckt att det blir rätt ofta att den stannar (har bara kört 20mil med den än) Och nu idag när jag körde lite stadstrafik så fick jag motorstopp ungefär var tredje gång jag frikopplade innan en korsning. Kall eller varm motor spelar ingen roll. När man startar den på morgonen så kan den gå 30sek på tomgång och sen stanna. Men varje gång det händer så startar den lika lätt som vanligt direkt man vrider på nyckeln. När den stannar är det som att man vrider av nyckeln helt enkelt. Kanske att den har blöddrat lite precis innan den stannar vissa gånger(osäker) men annars så är det bara som att man vrider av nyckeln.

Lite surt att det har hänt mer än 10ggr på 20mil så säljaren visste ju garanterat om det men knep igen om det antar jag. Men man kan ju kolla upp om det är nåt enkelt fel innan man bråkar om det.

Har felsökt med Touchscan(ELM327) utan att den visar några felkoder.

Den har dieselvärmare, kan den suga för mycke soppa så det blir nån luftbubbla/dåligt med bränsle till motorn som gör att bilen stannar?

Nån som har några tips?

Mvh/Jon
Jon Room
Post Reply