Var sitter Backkontakten - Scenic 07?
Moderator: Forumpolisen
Var sitter Backkontakten - Scenic 07?
Hej,
Har 3 fel som jag tror hänger ihop.
Backljusen lyser ej, Parkeringsvarnaren fungerar ej och bakrutetorkaren startar inte när man lägger i backen .
Tänker mig att allt beror på att det inte kommer någon signal att man har lagt i backen.
Någon som vet var kontakten sitter som ska slå till när man lägger i backen(Manuell)?
Sitter den i anslutning till själva växelspaken så vore det kanon med en liten instruktion om hur man får bort damasken kring växelspaken..
Tack för hjälpen
/Dan
Har 3 fel som jag tror hänger ihop.
Backljusen lyser ej, Parkeringsvarnaren fungerar ej och bakrutetorkaren startar inte när man lägger i backen .
Tänker mig att allt beror på att det inte kommer någon signal att man har lagt i backen.
Någon som vet var kontakten sitter som ska slå till när man lägger i backen(Manuell)?
Sitter den i anslutning till själva växelspaken så vore det kanon med en liten instruktion om hur man får bort damasken kring växelspaken..
Tack för hjälpen
/Dan
Dan Lindblom
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Var sitter Backkontakten - Scenic 07?
Kan kolla upp exakt vart den sitter men måste veta vilken motor samt växellåda du har.
Oftast sitter backkontakten på växellådan. nära ngn av drivaxlarna eller ovanpå.
Oftast sitter backkontakten på växellådan. nära ngn av drivaxlarna eller ovanpå.
Johnny Söderström
Tackar!Starbright wrote:Kan kolla upp exakt vart den sitter men måste veta vilken motor samt växellåda du har.
Har den lilla Dieselmotorn på 1,5 liter och 106 hästar kopplad till en 6 växlad manuell låda (Import från Belgien, tror inte den motorn sålts ny i Sverige)
//Dan
Dan Lindblom
-
Johnny Söderström
Stort tack för hjälpen!
Liten fundering bara vad det är som syns på bilden? Växellådan antar jag men från vilket håll?
Mvh
//Dan
Liten fundering bara vad det är som syns på bilden? Växellådan antar jag men från vilket håll?
Mvh
//Dan
Dan Lindblom
-
Hö sida uppifrån motorutrymmet. Du får nog ta bort batterihyllan.. du ser även växelwirararna på bilden.
Johnny Söderström