Mitt enda nyckelkort är spårlöst borta Bärgning och ?
Moderator: Forumpolisen
Mitt enda nyckelkort är spårlöst borta Bärgning och ?
Åh, detta är hemskt, mitt enda nyckelkort är borta. Ja, jag har letat överallt, börjar tappa hoppet nu. Det går väl inte ens att bogsera bilen till en verkstad? Ratten låser sig väl, eller? Kommer detta att bli sanslöst dyrt? Åh detta är fruktansvärt.
Åsa Carlsson
Renault Megane - såklart!
Re: Mitt enda nyckelkort är spårlöst borta Bärgning och ?
Du har ingen försäkring som täcker nyckelförlust, som t.ex OK's backup försökring?
Daniel Edin, Överå.
Renault Espace IV 2.0T auto -10
Citroen C5 2.0 Tourer, bioflex - 09
Renault 18 TS Automatic -80 4000 mil.
Polaris 500 efi sks -92
Polaris Widetrak -96
Renault Espace IV 2.0T auto -10
Citroen C5 2.0 Tourer, bioflex - 09
Renault 18 TS Automatic -80 4000 mil.
Polaris 500 efi sks -92
Polaris Widetrak -96
Nej, tyvärr inte. Det här är så hemskt.
Åsa Carlsson
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Aj aj inte kul!
Om du är helt säker på att du inte kan hitta kortet så återstår nog bara en bärgning av bilen till närmaste Renaultverkstad. Bärgning är ju inte gratis, men om bilen din är servad på Renault på korrekt vis så skall du kunna utnytja din assistancegaranti. Då borde väll bärgningen iaf bli gratis.
Nyckelkortet i sig kostar ganska mycket och dessutom måste det beställas från Frankrike, vilket tar ung en Vecka.
Jag skulle gissa på att kostnaden skulle bli omkring 4-5 tkr
det tråkiga är att detta kanske inte skulle behöva bli lika akut om du skulle ha beställt ett nytt kort tidigare, för antar du har haft bara ett kort en längre tid?
gör verkligen en supernoga kontroll överallt hemma en gång till, alla skrymslen och vrår du kan komma på, för om inte nyckeln är Stulen så kommer den komma fram. (det finns inga spöken )
Lycka till iaf, och om du faktiskt hittar kortet hör av dig till en verkstad som hjälper dig ordna med ett extra kort, ifall ngt liknande händer igen.
Då sover du iaf lite tryggare om natten
Om du är helt säker på att du inte kan hitta kortet så återstår nog bara en bärgning av bilen till närmaste Renaultverkstad. Bärgning är ju inte gratis, men om bilen din är servad på Renault på korrekt vis så skall du kunna utnytja din assistancegaranti. Då borde väll bärgningen iaf bli gratis.
Nyckelkortet i sig kostar ganska mycket och dessutom måste det beställas från Frankrike, vilket tar ung en Vecka.
Jag skulle gissa på att kostnaden skulle bli omkring 4-5 tkr
det tråkiga är att detta kanske inte skulle behöva bli lika akut om du skulle ha beställt ett nytt kort tidigare, för antar du har haft bara ett kort en längre tid?
gör verkligen en supernoga kontroll överallt hemma en gång till, alla skrymslen och vrår du kan komma på, för om inte nyckeln är Stulen så kommer den komma fram. (det finns inga spöken )
Lycka till iaf, och om du faktiskt hittar kortet hör av dig till en verkstad som hjälper dig ordna med ett extra kort, ifall ngt liknande händer igen.
Då sover du iaf lite tryggare om natten
Johnny Söderström