Ac-problem Laguna

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
hubbe

Ac-problem Laguna

Post by hubbe »

Har exakt samma problem med min Laguna 2.0 T -03. Om man gasar på snabbt upp till 90 - 100 km/h så försvinner kylan, sen när man kommer ner till kring 80 km/h så kommer kylan tillbaka, men om man smyger upp farten så kan det blåsa kallt även över 2000rpm. Skulle det vara för lite köldmedium så borde det väl inte komma nån kalluft alls, eller? Verkar iaf vara fler med samma problem. Om det är någon som fått klarhet i problemet så kan ni väl lägga in en blänkare.
Torbjörn Wallin
Tony
Forumpolis

Re: Ac-problem Laguna

Post by Tony »

hubbe wrote:Har exakt samma problem med min Laguna 2.0 T -03. Om man gasar på snabbt upp till 90 - 100 km/h så försvinner kylan, sen när man kommer ner till kring 80 km/h så kommer kylan tillbaka, men om man smyger upp farten så kan det blåsa kallt även över 2000rpm. Skulle det vara för lite köldmedium så borde det väl inte komma nån kalluft alls, eller? Verkar iaf vara fler med samma problem. Om det är någon som fått klarhet i problemet så kan ni väl lägga in en blänkare.
Kompressorn Kopplar om till ett annat steg vid runt 2300 har jag läst, då brukar kylan försvinna
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply