Mätare R5 GTE
Moderator: Forumpolisen
Mätare R5 GTE
Har en fråga ang. mätare Renault 5 GTE.
Sitter nertill på instrumentet. När man vrider på tändningen skall väl oljenivå /mängd visas. Det verkar funka men när jag kör så åker visaren "jojo" utmed visartavlan. Vad är det för fel? Finns det någon stabilisator eller är det fel på mätaren?
Sitter nertill på instrumentet. När man vrider på tändningen skall väl oljenivå /mängd visas. Det verkar funka men när jag kör så åker visaren "jojo" utmed visartavlan. Vad är det för fel? Finns det någon stabilisator eller är det fel på mätaren?
Karl Andersson
Re: Mätare R5 GTE
Har 2 funktioner, tändning =oljenivå idrift =oljetryck så det är ditt oljetryck som åker jojo brukar göra det beroende på läge på gasen störst variation när oljan är kall..Pontiac wrote:Har en fråga ang. mätare Renault 5 GTE.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Sliten olja gör också att olljetrycket varierar mycket. Med färsk olja har iaf jag betydligt mer stabilt oljetryck.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Okey! Jag trodde det enbart visa oljenivån. När jag vrider på tändningen slår även varvräknaren dvs. visaren utan motorn är igång. När jag väl startat motorn funkar dock den helt normalt. Har även ett ljud från motorn verkar vinnade. Går bort ibland och återkommer. Kan det vara vattenpumpen? Bilen har inte gått så mycket varit avställd.
Karl Andersson