Reparation av torkarmotor fram clio -01

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mollan
Posts: 6
Joined: 11 Aug 2011, 07:56
Location: Borås

Reparation av torkarmotor fram clio -01

Post by mollan »

Hej !

Jag hade problem med att torkarna gick väldigt långsamt för att sedan stanna helt.
Jag plockade loss hela paketet med motor, leder och armar till torkarna.
När jag smörjt upp alla delar plockade jag isär motorn för att se om det var nåt som var trasigt, det fanns några släpstift som låg an mot roterande kopparbanor och dom hade blivit helt inkladdade av fett. Efter en riktig rengöring så provade jag att bara hänga tillbaka motorn och då gick den fint igen, så långt allt väl. När jag monterat tillbaka allt så fungerade det utmärkt förutom att när dom stannar så stannar dom mitt på rutan, och när jag sedan startar dom igen så gör dom ett ryck tillbaka utgångsläget och går sedan jättefint fram och tillbaka mellan rätt ändlägen, men sen är det samma sak igen när jag stänger av så stannar dom alltid mitt upp på rutan.

Nån som har någon ide om vad som kan blivit fel ?, när dom väl går så håller dom ju mellan korrekta lägen.
Heine sjöqvist sternving
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Reparation av torkarmotor fram clio -01

Post by Dennis »

Du har satt tillbaka armen i fel läge. Lossa muttern som håller armen på den koniska axeln och vrid tills torkarna ligger i viloläget. -Dra fast muttern.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply