Knackande ljud från motor. RM 2,8 tdi

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
DanielZL

Knackande ljud från motor. RM 2,8 tdi

Post by DanielZL »

Hej

Behöver all hjälp jag kan få... :(

Var på väg hem till Skåne genom Danmark med min RM 2,8 TDI skåp 2001, plötsligt så hörde jag ett knackande ljud, körde direkt in vid kanten av motorvägen och stannade bilen. försökte starta igen men batteriet orka typ inte. Ringde sos och en bärgningsbil kom, Han koppla in en portabel batteri väska och sa till mig att starta och sen gasa lite, som jag gjorde. Han sa att det var alvarliga problem med motorn. och sen så bogsera han in mig till närmsta Renault verkstad.

Nu så kommer det kosta mig 12.500kr att bogsera hem den till Bilhandlaren där jag köpte bilen för 4 veckor sen :(

Jag pratade med en kompis och han sa att det kan vara en Injector som gått och att det går att köra ändå fast att det knackar i motorn ? då sparar jag en del pengar på att få hem den iallafall.

Nu e jag en analfabet när det gäller bilar så om ni kunde ge lite svar eller tips på vad det kan vara ?

Kanske något liknande har hänt er ?

Tacksam för all hjälp

Daniel
Daniel Larsson
Tony
Forumpolis

Re: Knackande ljud från motor. RM 2,8 tdi

Post by Tony »

DanielZL wrote:Hej

Behöver all hjälp jag kan få... :(

Var på väg hem till Skåne genom Danmark med min RM 2,8 TDI skåp 2001, plötsligt så hörde jag ett knackande ljud, körde direkt in vid kanten av motorvägen och stannade bilen. försökte starta igen men batteriet orka typ inte. Ringde sos och en bärgningsbil kom, Han koppla in en portabel batteri väska och sa till mig att starta och sen gasa lite, som jag gjorde. Han sa att det var alvarliga problem med motorn. och sen så bogsera han in mig till närmsta Renault verkstad.

Nu så kommer det kosta mig 12.500kr att bogsera hem den till Bilhandlaren där jag köpte bilen för 4 veckor sen :(

Jag pratade med en kompis och han sa att det kan vara en Injector som gått och att det går att köra ändå fast att det knackar i motorn ? då sparar jag en del pengar på att få hem den iallafall.

Nu e jag en analfabet när det gäller bilar så om ni kunde ge lite svar eller tips på vad det kan vara ?

Kanske något liknande har hänt er ?

Tacksam för all hjälp

Daniel
12500kr, varför inte låta någon dra hem dig, soppa kan inte kosta så mycket.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
DanielZL

Re: Knackande ljud från motor. RM 2,8 tdi

Post by DanielZL »

Tjena

Det är en stor skåpbil med bakgavel lift, plus att man får inte dra på motorväg. Bilen står i kolding på andra sidan stora belt :(
Daniel Larsson
Post Reply