Immobiliserproblem Laguna _96

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
AndersR

Immobiliserproblem Laguna _96

Post by AndersR »

Sliter mitt hår med detta problem. Hur jag gör funkar det inte. Idag upptäckte jag att lampan på cenrtallåsknappen inte lyser :roll: :roll: heller. Alltså kan jag inte programmera koden ens. centrallås funkar inte alls. kretskortet i taket är bytt så det utesluter jag.
Vad göra nu?
Anders Roberthson
Joakim16v

Re: Immobiliserproblem Laguna _96

Post by Joakim16v »

Har du kollat att nyckeln sänder? Titta genom en kamera så ser du om ir-sändaren fungerar.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
AndersR

Post by AndersR »

Jadå den funkar. Min fundering är om det verkligen är spänning upp till kortet. Ska mäta imorgon. Tackar också för svaret. :) :)
Anders Roberthson
persa

Post by persa »

mycket intressant....jag står själv med exakt samma problem.har mätt jordledningar från kortet i taket mm verkar va helt ok. Spänning finns på dom ställen jag tycker det ska finnas enligt kopplingsschema som jag hittat på nätet. Vet inte vad man ska göra men tydligen sitter problemet i boxen till stöldlåset. Jag har även en varningslampa som blinkar på instrumeteringen som indikerar fel på sprutet. Kan det va 2 fel måntro.Eller det ena utlöser det andra ????.
Lars Persson
persa

Post by persa »

Glömde att berätta att nyckeln funkar, kollade i digitalkamera och den skickar en ljusstråle, spänning finns till kortet oxå pratade med Volvo om problemet och det va väl ungefär som väntat.....uppkoppling ca 1500 spänn....ev en ny styrbox till sprutet...ca 10.000 spänn det måste väl finnas en annan väg att gå. Dessutom kan jag inte komma in via den 4 siffriga koden pga av att stöldlåset förmodligen hängt sig, lampan i centrallåsknappen blinkar inte så det verkar va en återvändsgränd... :roll:
Lars Persson
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Även om lampan i nyckeln lyser så är det inte säkert att det funkar. Recynkronicering kan vara nödvändigt, så sändare motagare ligger på samma frekvensområde.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
persa

Post by persa »

Tjenare Dennis...man är tacksam för all information man kan få. Vad krävs för att synka ihop systemet igen ??? Ska berätta att jag kanske fått en och annan förvarning om detta problem, vid ett tillfälle på en parkering i stan låstes bilen upp som vanligt....men då hände inget alls när man vred nyckeln i startläge, batteri, ljuse och annat va som vanligt och helt plötsligt bara funkar det igen :lol: nästa varning kom en kväll, då låter det som ett flipperspel under instrumentbrädan samtidigt som instrumentbelysningen svajar. Bilen går percis som vanligt..inga ryckningar el dyl, bakefter har den funkat ca 1 vecka tills jag inte kan komma igång igen. Tack och lov att det hände hemma på gården... :? Vad göra...tror du att det är 2 fel eller det hänger ihop.
Lars Persson
persa

Post by persa »

hej igen alla...lite uppdatering om mitt problem med stöldlåset. Har bytt boxen för centrallåset (beg)..och faktum är att nu funkar centallåset via knappen i bilen men inte via nyckeln,och den röda lampan i knappen lyser konstant. Lampan för insprutningsfel på instrumenteringen blinkar fortfarande hysteriskt. Håller på att ladda batteriet för säkerhets skull, försöker att komma ur låsningen senare idag.
Lars Persson
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Ny okodad dekoderbox och nyckelhuvuden borde lösa problemet.
Beg. så måste du ha...
- Nyckelhuvud
- Dekoderbox
- insprutningsbox
Från samma bil och med samma motorkod.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
persa

Post by persa »

hmmmmm...aldrig får man va glad :? ..jag har beställt nytt nyckelhuvud tidigare idag, men det va ett antal arbetsdagar på leveransen så det blir väl inte förrän slutet på nästa vecka. Hur som helst så kan jag ju byta till ny box om det blir så och behålla mitt gamla sprut, för tyvärr så har nycklarna ´´omkommit``till bilen som jag låna boxen ifrån...försvann ngn.stans i bärgningshanteringen. Annars finns det sprutenheten oxå. Med andra ord lär ju den utrustningen inte va mkt till nytta :roll: .Återkommer i ärendet så fort som det häder ngt, tur att man kan hjälpas åt och få hjälp här...ha det alla.
Lars Persson
persa

Post by persa »

lite mer info om laguna problemet....har fått mitt nya nyckelhuvud men inte kommit mkt längre, jag sitter nog fast med problemet och tvingas antagligen att bogsera bilen till märkesverkstad för att koda ihop systemet igen.... trist att din verkstad ligger långt ifrån där jag bor Dennis, för då hade du haft en ny kund. hur har det gått för dej AndersR som startade denna tråden ??? funkar din bil som vanligt igen eller vad har hänt, fick du oxå koda om eller vad.
Lars Persson
Post Reply