Startproblem Megane 99
Moderator: Forumpolisen
Startproblem Megane 99
Hej. Har startproblem med min Megane som alla andra, dock hittar jag ingen tråd som passart mina problem. Det verkar som att alla som har problem med starten får motorn att snurra, det får inte jag.
Men vissa liknade symptom hittas som tex väderleken, fuktigt = sämre.
När jag skall starta så "klickar" det bara, startar ibland efter X antal vridningar på nyckeln. Ibland händer inget, då kan det funka att vrida om nyckeln och hålla den kvar i ca 10-20s.
Ibland går det bara inte helt enkelt. Funkar inte att låsa bilen och låsa upp den igen.
Jag har bytt startmotorn och jag vet att den sista delen av kretsen fungerar.
Finns det något startrelä någon stans i bilen som kan krångla?
Gissar på att startspärren har med saken att göra, vart sitter den?
Vart kan man få tag i ett kretschema över bilen, och helst placering av alla detaljer, måste man köpa ett dyrt?
Tackssam för svar och ideer!!
// Fredrik W
Men vissa liknade symptom hittas som tex väderleken, fuktigt = sämre.
När jag skall starta så "klickar" det bara, startar ibland efter X antal vridningar på nyckeln. Ibland händer inget, då kan det funka att vrida om nyckeln och hålla den kvar i ca 10-20s.
Ibland går det bara inte helt enkelt. Funkar inte att låsa bilen och låsa upp den igen.
Jag har bytt startmotorn och jag vet att den sista delen av kretsen fungerar.
Finns det något startrelä någon stans i bilen som kan krångla?
Gissar på att startspärren har med saken att göra, vart sitter den?
Vart kan man få tag i ett kretschema över bilen, och helst placering av alla detaljer, måste man köpa ett dyrt?
Tackssam för svar och ideer!!
// Fredrik W
Re: Startproblem Megane 99
Startspärren har inte med startmotorn att göra. Vrider du om nyckeln ska startmotorn snurra oavsett om startspärr är i eller ur.
Som det låter har du dåligt batteri eller anslutningar därifrån. Kolla jordkabel.
Kan också vara startsolenoiden, men den har du antagligen bytt i samband med startmotorn.
Som det låter har du dåligt batteri eller anslutningar därifrån. Kolla jordkabel.
Kan också vara startsolenoiden, men den har du antagligen bytt i samband med startmotorn.
Megane III Grand Tour 1,5 dci 110, Exception -13
Saab 9-5 Vector 2,3t Biopower -08
Porsche 944 -86
Suzuki 750 -78
Jinlun 125 -06
Saab 9-5 Vector 2,3t Biopower -08
Porsche 944 -86
Suzuki 750 -78
Jinlun 125 -06