byte vattenpump Laguna II 02:a 1,9dci
Moderator: Forumpolisen
byte vattenpump Laguna II 02:a 1,9dci
Hej
Jag undrar om det finns någon i detta långa land som kan förklara för mig hur jag byter vattenpump på min Laguna II 02:a 1,9dci
Har börjat plocka isär men kan inte hitta någon information om hur jag ska göra, har letat på detta forum och på internet men hittar inget om hur man gör så snälla hjälp mig
Har plockat isär motorer förut så är inte helt ovan med motorer
måste man sänka ner motorn för att komma åt vattenpumpen ?
Hur låser man kamdrevet /vevaxel + dieselpumpen så att dom inte kuggar över ?
hur släpper man på kamrems spännaren ?
Tack på för hand Johan
Jag undrar om det finns någon i detta långa land som kan förklara för mig hur jag byter vattenpump på min Laguna II 02:a 1,9dci
Har börjat plocka isär men kan inte hitta någon information om hur jag ska göra, har letat på detta forum och på internet men hittar inget om hur man gör så snälla hjälp mig
Tack på för hand Johan
Johan Eriksson
Re: byte vattenpump Laguna II 02:a 1,9dci
kan inte vara så svårt, jag gjorde utan att kolla mer än på bilen.farmz wrote:Hej
Tack på för hand Johan
Nolla märkena på dreven, markera upp dom tydligare,markera även lite på motorn så du ser dom står rätt av med remmen genom att lossa på muttern på remspännaren, bort med vatenpumpen, dit med NY vattenpump OCH Kamremssats
Eftersom du måste ta bort motorfästet för att göra detta,så är det ganska enkelt att lyfta upp och ner på motorn. eftersom den måste stå på typ en domkraft. tänk på att du måste kunna jobba i hjulhuset för att komma åt. tror jag tog vattenpumpen uppifrån..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen