rök från motorrummet, lukten kommer in i kupén
Moderator: Forumpolisen
rök från motorrummet, lukten kommer in i kupén
halloj!
jag kör en laguna 2 V6a, jag har känt att det kommer bränd gummi lukt in kupén, när man kört varm bilen. nu märkte jag att det kom rök från motor eller bredvid motorn, från baksidan (alltså grenrörens sida)
röken kommer endast när man kört bilen och försvinner sakta men säkert när man stannat utan att stänga av bilen. den e inte blå men mer vit mörkaktig.
motorn går hur bra som helst, inga missljud eller liknande. oljan e ren och ser precis ut som att man bytt den nyligen fast jag byte för ca 3 månader sedan. och den läcker inte olja heller.
någon snäll som kan ge tips och förslag på vad det här kan vara?
det kostar 1500 kr att lämna den på felsökning och själv så ser jag knappt något bakom motorn då de e en V6a. det enda som syns e en jä*la stor motor, ibland undrar jag hur fan lyckades dem få dit den!!
tacksam för all hjälp jag kan få!
MVH
Marcus
jag kör en laguna 2 V6a, jag har känt att det kommer bränd gummi lukt in kupén, när man kört varm bilen. nu märkte jag att det kom rök från motor eller bredvid motorn, från baksidan (alltså grenrörens sida)
röken kommer endast när man kört bilen och försvinner sakta men säkert när man stannat utan att stänga av bilen. den e inte blå men mer vit mörkaktig.
motorn går hur bra som helst, inga missljud eller liknande. oljan e ren och ser precis ut som att man bytt den nyligen fast jag byte för ca 3 månader sedan. och den läcker inte olja heller.
någon snäll som kan ge tips och förslag på vad det här kan vara?
det kostar 1500 kr att lämna den på felsökning och själv så ser jag knappt något bakom motorn då de e en V6a. det enda som syns e en jä*la stor motor, ibland undrar jag hur fan lyckades dem få dit den!!
tacksam för all hjälp jag kan få!
MVH
Marcus
va glad över det du har innan du förlorar det!
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
Re: rök från motorrummet, lukten kommer in i kupén
kolla så inga slangar t.ex. bränsleslangar ligger emot avgassystemet.
lösa slangar till vevhusventilationen, oljeläckage som rinner ner på grenröret?
etc.
lösa slangar till vevhusventilationen, oljeläckage som rinner ner på grenröret?
etc.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430