Fjärrlås förardörr funkar ej
Moderator: Forumpolisen
Fjärrlås förardörr funkar ej
Har haft lite småstrul med att alla dörrar inte låser sig eller låser upp när jag trycker på knappen på nyckeln. Tänkte att det var batteriet men hur kan det påverka olika dörrar? Det är alltså bara en dörr som inte reagerar på fjärrlåset. Nu är det dock konstant förardörren som inte reagerar utan måste låsas/låsas upp "manuellt".
Något tips om vad som kan göras? Tacksam för hjälp! Bilen är en Megané-02.
Lucas Kling, Karlstad.
Re: Fjärrlås förardörr funkar ej
Troligen kärvande mekanism eller elfel till den dörren.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Antagligen går det trögt, ta bort dörrsidan och smörj med något som kvarstår...Luke wrote:Har haft lite småstrul med att alla dörrar inte låser sig eller låser upp när jag trycker på knappen på nyckeln. Tänkte att det var batteriet men hur kan det påverka olika dörrar? Det är alltså bara en dörr som inte reagerar på fjärrlåset. Nu är det dock konstant förardörren som inte reagerar utan måste låsas/låsas upp "manuellt".
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tack för era tips, ska testa att smörja.
Något som jag dock kom att tänka på var ju att när man låser (/upp) förardörren manuellt så är det bara den som reagerar, borde inte systemet vara som så att när du låser (/upp) dörren så ska alla dörrar öppnas/låsas precis som när du trycker på fjärrknappen? Centrallås helt enkelt, eller är det bara kopplat till fjärren?
Något som jag dock kom att tänka på var ju att när man låser (/upp) förardörren manuellt så är det bara den som reagerar, borde inte systemet vara som så att när du låser (/upp) dörren så ska alla dörrar öppnas/låsas precis som när du trycker på fjärrknappen? Centrallås helt enkelt, eller är det bara kopplat till fjärren?
Lucas Kling, Karlstad.
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Bara kopplat till fjärren
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.