Drivaxel VF renault megan.

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
bjohansson

Drivaxel VF renault megan.

Post by bjohansson »

Hej,

Skall byta drivaxel vänster fram på min renault megan 99. Jag har bytt på högra sidan, vilket var bus enkelt. Jag har hört att det är lite svårare på vänster sida?

Måste man tappa ur växellådsolja? Gör men det när man drar ut axeln eller ska man
göra det på något speciellt ställe? Var fyller man på ny? Vad skall det vara för olja och hur mycket ny ska man fylla på?

Många frågor, många svar???

Tack
Björn Johansson
Tony
Forumpolis

Re: Drivaxel VF renault megan.

Post by Tony »

bjohansson wrote:Hej,

Skall byta drivaxel vänster fram på min renault megan 99. Jag har bytt på högra sidan, vilket var bus enkelt. Jag har hört att det är lite svårare på vänster sida?

Måste man tappa ur växellådsolja? Gör men det när man drar ut axeln eller ska man
göra det på något speciellt ställe? Var fyller man på ny? Vad skall det vara för olja och hur mycket ny ska man fylla på?

Många frågor, många svar???

Tack
oljan rinner ut om du drar ut axeln, du kan ju luta bilen så mycket att det inte rinner ut annars sitter det en plugg under lådan som man tömmer ut det med, och en i framkant som är påfyllning och nivåplugg..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply