Clio 01

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
LOKE

Clio 01

Post by LOKE »

Tjena , när jag skulle byta filter och olja på frugans clio upptäckte jag att det va en vit sörja i hålet där man häller i motoroljan. Oljan som rann ut va svart så det verkar som om det bara blir uppe vid hålet. Kan det va " oljepåfyllningslocket " eller vad den heter som inte är tät? Eller vevhusventilations filtret som behöver byttas om det finns nått sånt på denna motor? Motor: D4F 1.2L
Mhv/ Magnus
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Tony
Forumpolis

Re: Clio 01

Post by Tony »

LOKE wrote:Tjena , när jag skulle byta filter och olja på frugans clio upptäckte jag att det va en vit sörja i hålet där man häller i motoroljan. Oljan som rann ut va svart så det verkar som om det bara blir uppe vid hålet. Kan det va " oljepåfyllningslocket " eller vad den heter som inte är tät? Eller vevhusventilations filtret som behöver byttas om det finns nått sånt på denna motor? Motor: D4F 1.2L
Mhv/ Magnus
Brukar kunna bli majonäs där, kör man mycket kortkörningar och sånt ,bygger det upp fortare, är fukt som gör det..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
LOKE

Re: Clio 01

Post by LOKE »

Tony wrote:
LOKE wrote:Tjena , när jag skulle byta filter och olja på frugans clio upptäckte jag att det va en vit sörja i hålet där man häller i motoroljan. Oljan som rann ut va svart så det verkar som om det bara blir uppe vid hålet. Kan det va " oljepåfyllningslocket " eller vad den heter som inte är tät? Eller vevhusventilations filtret som behöver byttas om det finns nått sånt på denna motor? Motor: D4F 1.2L
Mhv/ Magnus
Brukar kunna bli majonäs där, kör man mycket kortkörningar och sånt ,bygger det upp fortare, är fukt som gör det..
Okej , då får det va majonäs där :wink:
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Post Reply