Clio droppar olja.
Moderator: Forumpolisen
Clio droppar olja.
Frugans Clio droppar olja Årsmodell 01 , jag har tittat på motorn och den är ren och fin uppe till men när jag lyfte upp den såg jag att det va olja vid olje filtret pluggen och växellådan. Filtret satt som det skulle och pluggen va åtdragen , är det någon som har nån idé och finns det nått vanligt fel på denna modell när det gäller lite olje läckage?
Fabrikat: RENAULT
Modell: CLIO (II)
Typ: 1.2 16V
Årsmodeller: 2001-2006
TYPINFO
Kaross: BB
Motor: D4F
Mvh/ Magnus
TYPINFO
Mvh/ Magnus
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Renault Clio IV 2013
Re: Clio droppar olja.
Topplockspackningen, kolla under grenröret i mitten på toppen. Oljekanalen går upp till toppen där och där brukar det läcka. Har bytt på några stycken.
/Mats
/Mats
/Mats Nilsson #524
Okej , ska undersöka det. Tackar.Mats wrote:Topplockspackningen, kolla under grenröret i mitten på toppen. Oljekanalen går upp till toppen där och där brukar det läcka. Har bytt på några stycken.
/Mats
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Renault Clio IV 2013
olje pluggen ?? lr oljefiltret ?, kan vara att packningen till oljepluggen inte byttes vid oljebyte och läckerLOKE wrote:Frugans Clio droppar olja Årsmodell 01 , jag har tittat på motorn och den är ren och fin uppe till men när jag lyfte upp den såg jag att det va olja vid olje filtret pluggen och växellådan. Filtret satt som det skulle och pluggen va åtdragen , är det någon som har nån idé och finns det nått vanligt fel på denna modell när det gäller lite olje läckage?
TYPINFO
Mvh/ Magnus
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jag bytte inte packningen till oljepluggen så jag ska testa att köpa en ny sån och se om det blir bättre. TackTony wrote:olje pluggen ?? lr oljefiltret ?, kan vara att packningen till oljepluggen inte byttes vid oljebyte och läckerLOKE wrote:Frugans Clio droppar olja Årsmodell 01 , jag har tittat på motorn och den är ren och fin uppe till men när jag lyfte upp den såg jag att det va olja vid olje filtret pluggen och växellådan. Filtret satt som det skulle och pluggen va åtdragen , är det någon som har nån idé och finns det nått vanligt fel på denna modell när det gäller lite olje läckage?
TYPINFO
Mvh/ Magnus
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Renault Clio IV 2013
Det va oljepluggspackningen som va sliten. Tack för svaren.
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Renault Clio IV 2013
LOKE wrote:Det va oljepluggspackningen som va sliten. Tack för svaren.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st