Laguna med startproblem vid fukt
Moderator: Forumpolisen
Laguna med startproblem vid fukt
Min R Laguna -90?? har ett jobbigt problem.
Under förra vintern och i år inga problem att starta när det är kallt men om det blir plusgrader någon eller några dagar och jag inte kör varje dag e det kört...
Bilen startar inte då det varit fuktigt.
Detta inträffar även under sommar om det tex regnat och jag ska starta tar det lång tid och den låter konstigt typ hostar till osv men till slut så startar den.
Nu har jag rest i vinter en del och just då jag var borta inföll några tödagar och sedan dess får jag inte igång den.
Har hört av andra att detta kan vara ett inte helt okänt problem med just denna biltypen.
Någon som vet ,har haft samma problem, har någon vettig lösning.
Jag känner till det med startspärren via larm/dörröppnare(tog ett tag men de e annan histoia)
Nu e bilen ordentligt in plogad och jag måste ha den att fungera av massor av skäl
Så Snälla finns det ngn som har förslag på lösning e jag evigt tacksam
Under förra vintern och i år inga problem att starta när det är kallt men om det blir plusgrader någon eller några dagar och jag inte kör varje dag e det kört...
Bilen startar inte då det varit fuktigt.
Detta inträffar även under sommar om det tex regnat och jag ska starta tar det lång tid och den låter konstigt typ hostar till osv men till slut så startar den.
Nu har jag rest i vinter en del och just då jag var borta inföll några tödagar och sedan dess får jag inte igång den.
Har hört av andra att detta kan vara ett inte helt okänt problem med just denna biltypen.
Någon som vet ,har haft samma problem, har någon vettig lösning.
Jag känner till det med startspärren via larm/dörröppnare(tog ett tag men de e annan histoia)
Nu e bilen ordentligt in plogad och jag måste ha den att fungera av massor av skäl
Så Snälla finns det ngn som har förslag på lösning e jag evigt tacksam
Johan Åkermark
Re: Laguna med startproblem vid fukt
Börja med att kolla jordflätor, de brukar vara problem med vid fuktig väderlek. Du kan testa att koppla en startkabel mellan batteriets minus och gods på motorn någon gång när den inte startar.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm