TPMS installation

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
SVJ

TPMS installation

Post by SVJ »

Mina två främre TPMS-givare verkar vara paja. Jag har hittat givare online och funderar på att köpa två stycken.
Frågan blir då hur man kan installera dem? En däckfirma kan ju utan problem få dit dem i fälgen, men går det att få datorn att förstå vad givarna säger? Jag antar att det inte sker automatiskt.
Krävs det besök hos en svindyr renaultverkstad, eller finns det andra verkstäder som kan fixa så att det funkar?
"Alla ska se på, när vi får folk att välta din Renault!" :)
Albin Thorning - Scenic RX4 dCi -01
Tony
Forumpolis

Re: TPMS installation

Post by Tony »

SVJ wrote:Mina två främre TPMS-givare verkar vara paja. Jag har hittat givare online och funderar på att köpa två stycken.
Frågan blir då hur man kan installera dem? En däckfirma kan ju utan problem få dit dem i fälgen, men går det att få datorn att förstå vad givarna säger? Jag antar att det inte sker automatiskt.
Krävs det besök hos en svindyr renaultverkstad, eller finns det andra verkstäder som kan fixa så att det funkar?
clip renaults service dator krävs,det har inte alla typ bara volvo
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
SVJ

Re: TPMS installation

Post by SVJ »

Tack för svar, även om det inte var det jag ville höra.
Bilia vill ha 1.300 bara för felsökning. Om det visar sig att givarna är paja får jag nog inte komma in med hemköpta, utan det lär bli deras egna. Med installation handlar det om more than a motherfucking shitload of money.
"Alla ska se på, när vi får folk att välta din Renault!" :)
Albin Thorning - Scenic RX4 dCi -01
Post Reply