HJÄLP billarmet går igång!!
Moderator: Forumpolisen
HJÄLP billarmet går igång!!
Hej, nu har min Renault Mégane -01 flippat... Sen jag kom hem från jobbet så har billarmet gått igång 2 gånger på ca 3 timmar... det låter en liten stund och sen blir det tyst... lamborna blinkar ENDAST när larmet går... nån som har nån aning om vad detta kan bero på??? Där jag parkerade va det massa snö så jag parkerade i en mindre snödriva, sitter det nån sensor nånstans som kanske blivit täckt el nåt?
Tacksam för snabbt svar!
Tacksam för snabbt svar!
Roy
Re: HJÄLP billarmet går igång!!
Ja,a du! det är omöjligt att veta eftersom svensksålda megane aldrig hade Renault's fabriks monterade larm. Istället för att använda fördragna kablage och bara jacka in några givare och en styrbox, så valde importören att montera ett "klipp o klistra larm" med div. extra kabelhärva. Om det nu är ett sådant larm. Det kan vara vilket klipp o klistra larm som helst Det är bara att börja nysta i kabelhärvan Hade det varit originallarm så kunde man sökt felet med diagnosdatornRoyMunson wrote:Hej, nu har min Renault Mégane -01 flippat... Sen jag kom hem från jobbet så har billarmet gått igång 2 gånger på ca 3 timmar... det låter en liten stund och sen blir det tyst... lamborna blinkar ENDAST när larmet går... nån som har nån aning om vad detta kan bero på??? Där jag parkerade va det massa snö så jag parkerade i en mindre snödriva, sitter det nån sensor nånstans som kanske blivit täckt el nåt?
Tacksam för snabbt svar!
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: HJÄLP billarmet går igång!!
Tack för svar... jag förstår... det ser jävligt fult ut larmet och jag har tänkt innan att detta kan ju knappast va original. Men jag låste bilen med nyckel nu och då slutade larmlampan blinka så jag får väl skita i larmet och köra nyckel från och med nu.. kasst bara att bakdörrarna måste man öppna innifrån för centrallåset verkar ju inte funka med nyckel, undra varför..
Roy