HJÄLP! Får inte ur startspärren.
Moderator: Forumpolisen
HJÄLP! Får inte ur startspärren.
Jag har en Megane 97:a som jag inte får ur startspärren på (centrallåset fungerar inte heller). Den ena nyckeln har aldrig funkat så länge jag haft bilen och nu har den andra nyckeln också börjat krångla. Det började med att jag fick låsa upp med nyckeln i låset och sedan sitta inne i bilen och trycka på knappen nära mottagaren. Men nu går inte det heller. Trots nya batterier i nyckeln.
Vad ska jag göra? Vad kostar en ny mottagare eller ev nyckel? Går det inte på nått sätt att koppla ur startspärren?
Vad ska jag göra? Vad kostar en ny mottagare eller ev nyckel? Går det inte på nått sätt att koppla ur startspärren?
Niklas Larsson
Re: HJÄLP! Får inte ur startspärren.
Hej
Ett tips är att använda sökfunktionen på forumet.
Det finns trådar ang. detta fel, 2st som jag kommer på nu är hur man kollar o byter ir-diod i nyckeln o om fukt i mottagaren i taket.
Ett tips är att använda sökfunktionen på forumet.
Det finns trådar ang. detta fel, 2st som jag kommer på nu är hur man kollar o byter ir-diod i nyckeln o om fukt i mottagaren i taket.
MVH Micke Hagenvald/ Kramfors
Saab 9-5 kombi -07
Saab 95B de luxe -63
Saab 99cc super -76
MC Örnen 120cc -50
Saab 9-5 kombi -07
Saab 95B de luxe -63
Saab 99cc super -76
MC Örnen 120cc -50
hej
hur har det gått? löst problemet?
hur har det gått? löst problemet?
Saab 9-5 kombi -07
Saab 95B de luxe -63
Saab 99cc super -76
MC Örnen 120cc -50
Saab 9-5 kombi -07
Saab 95B de luxe -63
Saab 99cc super -76
MC Örnen 120cc -50
Jag har torkat rent vid mottagaren i taket och fått den att funka bättre i alla fall men den känns inte riktigt pålitlig. Såg inge fukt men en del damm.
Ca 3000:- skulle det kosta med ny mottagare och nyckel....
Ca 3000:- skulle det kosta med ny mottagare och nyckel....
Niklas Larsson
Jag har beställt en ny sändare/nyckel och nu funkar det klockrent. Så jag har nu två nycklar som inte funkar.
Niklas Larsson
Vad bra att det löste sig.
Nu när du har en fungerande sändare kan du kolla de som inte funkar, kolla efter dåliga lödningar, prova att byta ir-diod.
Hur mycket kostade sändaren? funkade den direkt eller fick du koda in den?
Nu när du har en fungerande sändare kan du kolla de som inte funkar, kolla efter dåliga lödningar, prova att byta ir-diod.
Hur mycket kostade sändaren? funkade den direkt eller fick du koda in den?
Saab 9-5 kombi -07
Saab 95B de luxe -63
Saab 99cc super -76
MC Örnen 120cc -50
Saab 9-5 kombi -07
Saab 95B de luxe -63
Saab 99cc super -76
MC Örnen 120cc -50
Sändaren kostade 1100:- sen skulle dom ha 400:- för kodning av nyckeln men jag fick reda på hur man kodade den själv. Exakt samma procedur som att använda nödkoden men man väntar tills lampan slocknat (när den har fått fast sken)sen var det bara att vrida av tändningen och trycka ett par gånger på nyckeln så funkade det klockrent.
Niklas Larsson