Renault Megane Scenic'97, bra köp?

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
900math
Posts: 7
Joined: 09 Dec 2010, 23:55
Location: Stockholm

Renault Megane Scenic'97, bra köp?

Post by 900math »

Hej,

Jag är helt ny här på forumet och även till viss del som renault kännare, vi har haft en clio från 1994 i familjen tidigare men den skrotades efter 3 år pga av rost i sparklådor m.m m.m.

Har fått ett erbjudande att efter en nyligen bortgången släkting få köpa en Renault Megane Scenic (2,0) från 1997 och tänkte höra om det kan tänkas vara en bra deal?

Bilen har gått drygt 13.000 mil, den är fullservad enligt servicebok och kamremspaketet är bytt i maj i år, nya sommar och vinterdäck sedan förra året och har bara 1 ägare sedan den rullade ut från bilfirman. Allt som är gjort på bilen är gjort på verkstad då den tidigare ägaren inte varit intresserad av att skruva med bilar själv, så kvitton på allting som är gjort på bilen finns. Senaste besiktningsprotokollet från April 2010 visade blanka papper.

Priset jag har fått är 10.000:-.

Är bilen värd pengarna? är dessa bilar i regel dyra att äga med tanke på service? Några stora fel som brukar uppstå på dessa modeller som kostar skjortan att åtgärda?

Har ännu inte sett bilen då den befinner sig ungefär 40 mil ifrån där jag är, ska åka upp under helgen och kika lite på den men vill gärna ha lite feedback och pekpinnar på vad jag ska titta åt när jag väl granskar bilen.

Med vänliga hälsningar!
Mathias Fransson
Post Reply