Renault Laguna -99 drivrem...wp hjul...tips
Moderator: Forumpolisen
Renault Laguna -99 drivrem...wp hjul...tips
Hoppas på några tips
har kört bilen innan idag utan några problem, när jag skulle iväg på eftermiddagen så lyste laddningslampan o "rösten" sa att batteriet inte laddades som det skulle....servon slutade fungera och motorn blev väldigt varm.
Har batteriet någon som helst påverkan på dessa fel...kan det vara så enkelt som att jag bara behöver ett nytt batteri??
tacksam för svar
har kört bilen innan idag utan några problem, när jag skulle iväg på eftermiddagen så lyste laddningslampan o "rösten" sa att batteriet inte laddades som det skulle....servon slutade fungera och motorn blev väldigt varm.
Har batteriet någon som helst påverkan på dessa fel...kan det vara så enkelt som att jag bara behöver ett nytt batteri??
tacksam för svar
Last edited by stinowino on 11 Dec 2010, 14:00, edited 1 time in total.
christina Gullman
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Renault Laguna -99 batteri...servostyrning
Jag skulle titta under huven och kolla om alla remmar är hela.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
tror åxå att du behöver kolla att drivremmen till vattenpump, servo och generator sitter kvar men det låter inte som det.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jahapp, då blir det till att kolla lite remmar imorgon då.....får se om jag lyckas
christina Gullman
om det nu skulle vara en rem, vad kan kalaset sluta på då kan tro.....
christina Gullman
Om det bara är drivremmen så är det inte dyrt, några hundra, men det kan ju komma till typ vattenpump eller löprulle eller nåt annat som har gjort att remmen gick sönder...
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
remmen fanns inte där den skulle vara....putss väck
köpt ny o ska försöka sätta dit den idag..........svårt eller ej, det visar sig..
köpt ny o ska försöka sätta dit den idag..........svårt eller ej, det visar sig..
christina Gullman
fick deit remmen men nu uppstod ett problem till o jag är tacksam för tips.
remmen verkar glida utåt...och ett av alla dessa hjul ( WP enligt ritningen/bruksanvisningen) verkar skev.....svårt att byta själv?
remmen verkar glida utåt...och ett av alla dessa hjul ( WP enligt ritningen/bruksanvisningen) verkar skev.....svårt att byta själv?
christina Gullman
Prova rucka på vattenpumphjulet och se om det är något glapp i lagringen, är det det så byt vattenpump. Att den remskivan blivit skev har jag aldrig hört.stinowino wrote:fick deit remmen men nu uppstod ett problem till o jag är tacksam för tips.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Renault Laguna -99 drivrem...wp hjul...tips
hmm får ge mig ut till bilen imorgon och kontrollera detta.....hur svårt är det att byta vattenpump? är det något som kan fixas av en lekman eller bättre att lämna in kanske?
christina Gullman
bilen fick åka trailer till doktorn...vattenpumpen hade skurit....nu undrar jag om man måste byta kamrem om vattenpumpen ska bytas. är det något som måste göras i samband med vattenpumpsbyte eller går det att "bara" byta vattenpump?
christina Gullman
Vatten pumpen på dessa påverkar inte kamremmen.
Besök gärna min hemsida!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
gu va skönt att höra så här i juletider
då vet jag det om nu verkstadskillen försöker nåt haha
då vet jag det om nu verkstadskillen försöker nåt haha
christina Gullman