Renault-kort funkar inte. Kan inte låsa/låsa upp
Moderator: Forumpolisen
-
Renault-kort funkar inte. Kan inte låsa/låsa upp
Hej,
Jag har en Renault Megane kombi -06. I helgen så slutade Renault-korten (nyckelkortet) till bilen att fungera. När man försöker låsa/låsa upp händer ingenting så just nu gör jag det manuellt med den nyckel som sitter på kortet.
Jag har två nyckelkort och båda är helt döda. Jag har bytt batterier men det hjälpte inte, jag har även kollat säkringen i bilen till centrallåset men den var OK.
Någon som har upplevt samma fel eller har en aning om vad det kan bero på?
mvh
Andreas
Jag har en Renault Megane kombi -06. I helgen så slutade Renault-korten (nyckelkortet) till bilen att fungera. När man försöker låsa/låsa upp händer ingenting så just nu gör jag det manuellt med den nyckel som sitter på kortet.
Jag har två nyckelkort och båda är helt döda. Jag har bytt batterier men det hjälpte inte, jag har även kollat säkringen i bilen till centrallåset men den var OK.
Någon som har upplevt samma fel eller har en aning om vad det kan bero på?
mvh
Andreas
Andreas Viklund
Renault Megane Kombi -06
Renault Megane Kombi -06
Re: Renault-kort funkar inte. Kan inte låsa/låsa upp
Skulle börja med en norsk reset, dvs ta bort pluspolen i några minuter.
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Laguna III 1,5 DCI -10
-
Testade norsk reset, men felet kvarstår...
Fler tips?
Fler tips?
Andreas Viklund
Renault Megane Kombi -06
Renault Megane Kombi -06
Hej
Låter som om mottagaren i bilen är kass. Fråga Dennis i Ålem,Finns på forumet) han är mekaniker och vet troligtvis vad som behöver ev bytas
Lycka till
Låter som om mottagaren i bilen är kass. Fråga Dennis i Ålem,Finns på forumet) han är mekaniker och vet troligtvis vad som behöver ev bytas
Lycka till
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Grand Scenic 2.0T-05
Känner igen problemet
Böj försiktigt på kortet o tryck på någon av knapparna
antingen nhar fukt kommit in eller så glapp i kortet.
MVH
Böj försiktigt på kortet o tryck på någon av knapparna
antingen nhar fukt kommit in eller så glapp i kortet.
MVH
örjan nordlander
-
Jag ska testa men jag har svårt att tro att det är kortet som är problemet eftersom båda korten slutade fungera samtidigt...
Fick följande tips av Dennis:
"...då är det nog en recykronicering av sändarkoderna som behövs. En del säger -Programering av nyckelkort. låter ju lite mer när man ska ta betalt Hur eller hur så är du tvungen att uppsöka Renault service.
Att motagarenheten gått åt h...te har jag aldrig hört och att båda korten skulle vara trasiga samtidigt är också otänkbart så det borde inte bli så dyrt..."
Har bokat tid hos Bilia, så får se vad de har att säga...
Fick följande tips av Dennis:
"...då är det nog en recykronicering av sändarkoderna som behövs. En del säger -Programering av nyckelkort. låter ju lite mer när man ska ta betalt Hur eller hur så är du tvungen att uppsöka Renault service.
Att motagarenheten gått åt h...te har jag aldrig hört och att båda korten skulle vara trasiga samtidigt är också otänkbart så det borde inte bli så dyrt..."
Har bokat tid hos Bilia, så får se vad de har att säga...
Andreas Viklund
Renault Megane Kombi -06
Renault Megane Kombi -06