Renault megan död
Moderator: Forumpolisen
Renault megan död
Hej
Någon som kan eller vet problemet som har börjat på våran renault.
Ibland startar den (efter en tid på startmotorn) och ibland inte och nu senaste tiden så har den varit död. Går runt låter seg, kommit fram till att batteriet blir ur laddat efter några dagar (1-2dagar) och tar start hjälp funkar den klockrent.
Tips på nått som kan ta ström.
Det är en renault megane 2002 1.6 16V
Någon som kan eller vet problemet som har börjat på våran renault.
Ibland startar den (efter en tid på startmotorn) och ibland inte och nu senaste tiden så har den varit död. Går runt låter seg, kommit fram till att batteriet blir ur laddat efter några dagar (1-2dagar) och tar start hjälp funkar den klockrent.
Tips på nått som kan ta ström.
Det är en renault megane 2002 1.6 16V
T Nilsson
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
Re: Renault megan död
nytt batteri och kanske vevaxelgivaren som är kass?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Om batteriet är orginal är det nog dags. Jag bytte nyss på vår 99:a och butiken gjorde stora ögon när jag sade att det var 10 år gammalt. Nyare bilar har så mycket som drar ström så de räknade att batteriet bara vara 4-5 år!
Jarl Sturek
okej får titta upp ang givaren. men då den går så går den ju helt normaltfiggesoft wrote:nytt batteri och kanske vevaxelgivaren som är kass?
okej tror ej att det är orginal, de har bytt de förra ägaren tror jag fast var ett tag sedan de med. upptäckt dels att det var lite vatten i det fyllde på och ladda upp det så nu får man se vad som händer.Megan99 wrote:Om batteriet är orginal är det nog dags. Jag bytte nyss på vår 99:a och butiken gjorde stora ögon när jag sade att det var 10 år gammalt. Nyare bilar har så mycket som drar ström så de räknade att batteriet bara vara 4-5 år!
T Nilsson
- figgesoft
har du testat sätta en startkabel mellan motorblock och minus på batteriet när den är svårstartad?
Kan nämligen vara nån jordfläta som är dålig (ärjad = leder ingen ström)
vevaxelgivarkablaget kan glappa = startar ej.
figgesoft wrote:har du testat sätta en startkabel mellan motorblock och minus på batteriet när den är svårstartad?
Startkabel där imellan är testat ingen skillnad fast nu går den, iallfall 1 dag änså länge. Men inget som kan ta tjuvström om batteriet blir tomt...
T Nilsson
- figgesoft
har du dragkrok så kolla så den inte är ärjad.
Kolla även Säkringscentralen uppe vid batteret (har för mig den sitter där på din bil) kolla så där inte finns massa löv och annat bös som kan ge krypströmmar.
Kolla även Säkringscentralen uppe vid batteret (har för mig den sitter där på din bil) kolla så där inte finns massa löv och annat bös som kan ge krypströmmar.
Ok, ej drag på bilen så inget el kablar bakom allt. Jo sitter en svart låda just brevid batteriet får titta där och blåsa rent.figgesoft wrote:har du dragkrok så kolla så den inte är ärjad.
T Nilsson