filter i automatlådan?
Moderator: Forumpolisen
filter i automatlådan?
Frugan har en renault megane scenic 2.0 automat 98års model (98 tror jag),.
den växlar inte och har varit på 3 ställen som inte kan säga vad som är fel ..
efter den varit på sista stället så växlar den ibland när den är kall ..i ca 2-4 min sen går den bara i trean (tror jag )
varningslampan för nåt elfel för växellåda lyser när lådan inte fungerar ..
jag har läst nånstans att det kan vara oljan i lådan eller att det finns nåt filter i lådan som ska bytas ..
finns det nån här inne som kan svara på om det finns filter och var det sitter och hur man byter det eller om det kan vara nåt annat som kan vara fel ..
jag skulle vara mycket tacksam om jag kunde få ett bra svar på detta ...
jag bugar och bockar och tackar på förhand ..
mvh stefan
den växlar inte och har varit på 3 ställen som inte kan säga vad som är fel ..
efter den varit på sista stället så växlar den ibland när den är kall ..i ca 2-4 min sen går den bara i trean (tror jag )
varningslampan för nåt elfel för växellåda lyser när lådan inte fungerar ..
jag har läst nånstans att det kan vara oljan i lådan eller att det finns nåt filter i lådan som ska bytas ..
finns det nån här inne som kan svara på om det finns filter och var det sitter och hur man byter det eller om det kan vara nåt annat som kan vara fel ..
jag skulle vara mycket tacksam om jag kunde få ett bra svar på detta ...
jag bugar och bockar och tackar på förhand ..
mvh stefan
stefan törnqvist
Re: filter i automatlådan?
AD4 lådan har filter och olja som ska bytas varje 6000 mil
DPO lådan har inget filter som man kan servicebyta och oljan saknar bytesintervall.
All felsökning på lådan MÅSTE göras med RENAULT's diagnosinstrument. Finns inga universaldiagnoser som har automatlådeprogrammet.
Måste även ha det för inlärning av gaspedalens läge, annars växlar den inte riktigt.
DPO lådan har inget filter som man kan servicebyta och oljan saknar bytesintervall.
All felsökning på lådan MÅSTE göras med RENAULT's diagnosinstrument. Finns inga universaldiagnoser som har automatlådeprogrammet.
Måste även ha det för inlärning av gaspedalens läge, annars växlar den inte riktigt.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem