Laguna II Lyser som en julgran
Moderator: Forumpolisen
Laguna II Lyser som en julgran
Fick bakläxa på handbromsen på besiktningen så en kompis kom fram till att bromsarna bak var slut.
Skulle lämna in bilen till honom och samtidigt byta givare för övre dödläge i motorn för den är svårstartad.
Samma dag som han skulle ta den så lyckades min älskade hustru skrapa lös ena sidan på stötfångaren - ett fäste brast men den satt kvar.
I samma veva slutade hastighetsmätaren att fungera.
Lämnade in bilen till kompisen och han bytte bromsar bak så nu tar dom igen. Han hängde fast stötfångaren och bytte givaren så den startar bra nu men kunde inte hitta felet på hastighetsmätaren. Varvräknaren fungerar som vanligt.
Nu lyser följande:
Handbromsvarningen
ABS-varningen
Gula motorvarningen
Hastighetsmätaren funkar inte
Samt att rösten i bilen varnar att "Antipollution-monitor is not working"
Dessutom klickar det inte längre när man sätter in och tar ut nyckelkortet.
Finns det nåt att göra själv åt detta eller måste jag göda volvos verkstad?
Tackar på förhand
/ Christer
Skulle lämna in bilen till honom och samtidigt byta givare för övre dödläge i motorn för den är svårstartad.
Samma dag som han skulle ta den så lyckades min älskade hustru skrapa lös ena sidan på stötfångaren - ett fäste brast men den satt kvar.
I samma veva slutade hastighetsmätaren att fungera.
Lämnade in bilen till kompisen och han bytte bromsar bak så nu tar dom igen. Han hängde fast stötfångaren och bytte givaren så den startar bra nu men kunde inte hitta felet på hastighetsmätaren. Varvräknaren fungerar som vanligt.
Nu lyser följande:
Handbromsvarningen
ABS-varningen
Gula motorvarningen
Hastighetsmätaren funkar inte
Samt att rösten i bilen varnar att "Antipollution-monitor is not working"
Dessutom klickar det inte längre när man sätter in och tar ut nyckelkortet.
Finns det nåt att göra själv åt detta eller måste jag göda volvos verkstad?
Tackar på förhand
/ Christer
Christer Granström - Umeå
Re: Laguna II Lyser som en julgran
hastighetssignalen går på abs och eftersom du har problem med abs så funkar det inte
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Laguna II Lyser som en julgran
Byte bromsar bak och ABS-fel kan ha samband. Kolla kablaget i bak.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.