Renault Clip
Moderator: Forumpolisen
Renault Clip
Någon som har erfarenhet av de piratkopierade Renault Clip enheter som säljs från Kina?
Priserna börjar nämligen bli intressanta på dem.
Går att hitta enheter för under 2500:- inkl frakt.
Dock kan man ju råka ut för tull & moms i värsta fall men kineserna märker paketet gärna som "gift" och skriver ner värdet på innehållet..
Clip fungerar väl även med icke OBDII kompatibla bilar? Bilar som normalt bara skulle gå att felläsa med XR25. Eller har jag fel?
Priserna börjar nämligen bli intressanta på dem.
Går att hitta enheter för under 2500:- inkl frakt.
Dock kan man ju råka ut för tull & moms i värsta fall men kineserna märker paketet gärna som "gift" och skriver ner värdet på innehållet..

Clip fungerar väl även med icke OBDII kompatibla bilar? Bilar som normalt bara skulle gå att felläsa med XR25. Eller har jag fel?
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Re: Renault Clip
Oup ! länk tack !
Har bara hittat dom för ca 4000 på ebayen
Har bara hittat dom för ca 4000 på ebayen
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
När jag postade inlägget fanns det en hel del för ca 260-280 Euro inkl frakt.
Tex. denna: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWAX:IT
Nu tycks det bara finnas lite dyrare kvar men det kommer säkert en ny våg med lägre priser. Tror dock att det finns en risk att köpa de billigaste, har läst lite på forum att vissa har haft problem med sina. Diagnostik har fungerat men att programmera om något har varit kört. Vad jag vet så finns det väl inget sätt att se skillnad på dem? Lite som att köpa grisen i säcken kanske?
Tex. denna: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWAX:IT
Nu tycks det bara finnas lite dyrare kvar men det kommer säkert en ny våg med lägre priser. Tror dock att det finns en risk att köpa de billigaste, har läst lite på forum att vissa har haft problem med sina. Diagnostik har fungerat men att programmera om något har varit kört. Vad jag vet så finns det väl inget sätt att se skillnad på dem? Lite som att köpa grisen i säcken kanske?

Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Aha... ja joh..men ja tvekar inte om den fungerar..helt ovärderlig att ha en sån =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
InstämmerRobin wrote:Aha... ja joh..men ja tvekar inte om den fungerar..helt ovärderlig att ha en sån =)

Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane Coupé 2,0 16v -97