Ta bort instrumentpanel/Kupéfläkt problem - Scenic Grand -06
Moderator: Forumpolisen
Ta bort instrumentpanel/Kupéfläkt problem - Scenic Grand -06
Hejsan
Sitter med en Scenic Grand -06 som gått knappt 7000 mil. Mitt i semestern så la kupéfläkten av, AC'n kyler och värmer utan problem men fläkten går inte alls, inte ett ljud från den när man slår av och på eller upp på max.
Jag är ingen bilmekare över huvudtaget men mäta strömmen är inga problem, vilket jag tänkte göra för att försöka hitta vart problemet kan vara. Bytte säkringen med fönsterhissarnas och det är inte den som är problemet.
Det jag skulle behöva hjälp med i första hand är hur man lossar panelen för att komma åt fläkten. Tänkte ta bilder och göra en guide under tiden.
Mvh
Michael
Sitter med en Scenic Grand -06 som gått knappt 7000 mil. Mitt i semestern så la kupéfläkten av, AC'n kyler och värmer utan problem men fläkten går inte alls, inte ett ljud från den när man slår av och på eller upp på max.
Jag är ingen bilmekare över huvudtaget men mäta strömmen är inga problem, vilket jag tänkte göra för att försöka hitta vart problemet kan vara. Bytte säkringen med fönsterhissarnas och det är inte den som är problemet.
Det jag skulle behöva hjälp med i första hand är hur man lossar panelen för att komma åt fläkten. Tänkte ta bilder och göra en guide under tiden.
Mvh
Michael
Re: Ta bort instrumentpanel/Kupéfläkt problem - Scenic Grand -06
Vågar säga att det är fläktmotståndet som givit upp.
Bryt loss panelen vid växelspaken, skruva väck handskfacket, bryt loss panelen vid reglagen. Sedan kommer du åt det på höger sida i mitt kanalen.
Bryt loss panelen vid växelspaken, skruva väck handskfacket, bryt loss panelen vid reglagen. Sedan kommer du åt det på höger sida i mitt kanalen.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Ta bort instrumentpanel/Kupéfläkt problem - Scenic Grand -06
Finns det någon bra guide vart alla skruvar sitter och hur man lossar alla detaljer som behövs? Började skruva bort en del men det känns som jag får vänta till helgen när bilen kan stå stilla en dag.
//Michael
//Michael