laguna fläkt

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
renault *S*S
Posts: 12
Joined: 12 Jul 2010, 12:09
Location: Rimbo

laguna fläkt

Post by renault *S*S »

hej jag har en laguna 97 som kupé fläkten har stannat på och jag undrar var huv ud kabeln går ifrån och fins det någon som har ett elschema ?tacksam för svar
Sture Säterli
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: laguna fläkt

Post by Tony »

renault *S*S wrote:hej jag har en laguna 97 som kupé fläkten har stannat på och jag undrar var huv ud kabeln går ifrån och fins det någon som har ett elschema ?tacksam för svar
har för mig fläkten sitter nere vid hanskfacket, kolla om den har ström till att börja med..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
renault *S*S
Posts: 12
Joined: 12 Jul 2010, 12:09
Location: Rimbo

Re: laguna fläkt

Post by renault *S*S »

jo då och motståndet är helt men det finns en grov röd kabel som är på matar sidan som har 12 volt vid noll på strömbrytaren,när jag ställer den på 1,2,3 är det noll volt men på läge 4 är det 0,14 ungefär och det finns en tunn gul ledning som har full styrka och jag tog ström från den till den röda och då fungerade allt som det skulle men jag tror inte att jag kan koppla så för då blir det nog kabel brand.du har inget elschema till en laguna -97:a?eller du kanske vet var kablarna går ifrån?tack vi hörs
Sture Säterli
renault *S*S
Posts: 12
Joined: 12 Jul 2010, 12:09
Location: Rimbo

Re: laguna fläkt

Post by renault *S*S »

dengrova röda kabeln går från säkringarna så jag byter ut den,tydligen ett vanligt fel på laguna skroten ska ha 800 så jag köper en ny för 1500 ,det är 2 kretskort som är ihop lödda med korta pinnar och det är nog ett 40 tal sådana ikanten förvisso så visst det går nog att få till det men det är säkert mera problem på gång ,jag kommer inte att behöva byta den igen iaf
Sture Säterli
renault *S*S
Posts: 12
Joined: 12 Jul 2010, 12:09
Location: Rimbo

Re: laguna fläkt

Post by renault *S*S »

nu fungerar fläkten igen så i detta fall var det elcentralen
Sture Säterli
jimmy84
Posts: 3
Joined: 23 Jun 2012, 15:10
Location: lidköping

Re: laguna fläkt

Post by jimmy84 »

vart satt denne elcentralen och hur såg den ut? har nämnligen samma fel på min bil
jimmy larsson
Post Reply