Ett bilbältesfäste kärvar

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
herrberg
Posts: 9
Joined: 30 Apr 2010, 11:52
Location: Solna

Ett bilbältesfäste kärvar

Post by herrberg »

Hej!

Första inlägget på detta eminenta forum, du får vi se om detta communit är något att ha :wink:

Bengt Berg heter jag. Jag köpte en begagnad Renault Modus i finfint skick men det var en liten hake... Uppenbarligen hade säljaren "glömt" att berätta att det en gång hade varit inbrott i bilen - det ligger glassplitter lite här och var i skrymslen och vrår, och ett av dessa splitter har letat sig in i ett fäste för bilbälte bak!

Det visade sig vara klurigt att få ut detta så jag behöver hjälp. Hur demonterar jag bilbältsfästet! Det känns som det är lättare att vända den upp och ned och skaka än vad det är att göra det med hela bilen...
Bengt Berg
herrberg
Posts: 9
Joined: 30 Apr 2010, 11:52
Location: Solna

Re: Ett bilbältesfäste kärvar

Post by herrberg »

Problemet löst! [smilie=001_005.gif]

Det var lite annat junk också i bältesfästet, bland annat en myra i plast, 20 mm lång (!). Glasbiten hittade jag - den gick att få upp med ett sugrör.
Bengt Berg
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Re: Ett bilbältesfäste kärvar

Post by john »

Om det nu finns glassplitter kvar sen ett ev inbrott så skulle jag lämna in bilen på interjörtvätt,städning och debitera bilfirman det!
Ska inte finnas glaskross i en bil man köper utav en firma inte! :shock:
John Ignell Enviken
herrberg
Posts: 9
Joined: 30 Apr 2010, 11:52
Location: Solna

Re: Ett bilbältesfäste kärvar

Post by herrberg »

Ah, men det var ett privatköp :wink:

Hur som helst, problemet är löst och jag är faktiskt lite imponerad över bilen hittills. Nästan så att man känner för att peta in en Galouise i mungipan, sätta en baguette under armen och ta en extra liten sväng i kväll. Jäkla märklig bil.

Var kan man köpa fungerande sätesklädsel, förresten?
Bengt Berg
Post Reply