Köpa Renault Scenic 2.0 16V
Moderator: Forumpolisen
Köpa Renault Scenic 2.0 16V
Har kört mycket R5 förr i tiden. Nu funderar jag på en Renault igen.
Kollade denna, 12000 mil år 2000, automat.
Några allmänna tips om denna bil ? Har ju ingen vidare koll på modellerna efter R5.
Hur är automat-lådan. Kändes lite konstigt hur den växlade vid kick-down.
Alltså inte att den växlade ojämnt, men att den växlade vid "fel" tillfälle ....
Är det 4 eller 5 växlar ?
Hittade också en hel del rapporter om problem med automaten på nätet
Är det ett allmännt kännt problem ? Är ju alltid lite svårtolkat när man söker på nätet och inkluderar "problem". Man hittar ju bara de som haft problem .... inte alla som är problemfria
Men automaten är det jag oroar mig mest för .... blir ju alltid dyrt när den krånglar.
Lite slö också för att vara 148 pållar i den.
Tvekar lite över ifall jag ska handla en Clio eller denna. Clion kanske är mer prisvärd ?
Kollade denna, 12000 mil år 2000, automat.
Några allmänna tips om denna bil ? Har ju ingen vidare koll på modellerna efter R5.
Hur är automat-lådan. Kändes lite konstigt hur den växlade vid kick-down.
Alltså inte att den växlade ojämnt, men att den växlade vid "fel" tillfälle ....
Är det 4 eller 5 växlar ?
Hittade också en hel del rapporter om problem med automaten på nätet
Är det ett allmännt kännt problem ? Är ju alltid lite svårtolkat när man söker på nätet och inkluderar "problem". Man hittar ju bara de som haft problem .... inte alla som är problemfria
Men automaten är det jag oroar mig mest för .... blir ju alltid dyrt när den krånglar.
Lite slö också för att vara 148 pållar i den.
Tvekar lite över ifall jag ska handla en Clio eller denna. Clion kanske är mer prisvärd ?
Bosse Broström