Vacumslang läckage ?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Oesthen

Vacumslang läckage ?

Post by Oesthen »

Jag har fått (som jag tror) ett läckkage i en luftslang på min Renault Espace -99.

*/ Då jag har stängt av motorn pyser det några sekunder från baksidan av motorutrymmet.

*/ Då jag startat går inte bilen på tomgång, man måste gasa till omkring 1500 varv/s i cirka 10 sekunder...och efter det går bilen perfekt på tomgång utan gaspådrag.

*/ Alltså bara problem efter det man stänget av motorn.

...så vad tror ni är det en vacumslang som pyser och hur i hela frden ska man komma åt den för byte utan att ta ur motorn...?

mvh

Östhen Broman Skellefteå
Last edited by Oesthen on 26 Feb 2010, 14:42, edited 1 time in total.
Ö s t h e n B r o m a n
S k e l l e f t e å
Renault Espace 98 eller 99 ???
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Re: Vacumslang läckage ?

Post by Stymie »

Utan för- och efternamn kan man inte räkna med många svar ... Kolla forumreglerna och besök sedan http://www.crs-forum.16v.se/ucp.php?i=p ... =signature och fyll i ditt namn också.

Välkommen!
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Oesthen

Re: Vacumslang läckage ?

Post by Oesthen »

Stymie wrote:Utan för- och efternamn kan man inte räkna med många svar ... Kolla forumreglerna och besök sedan http://www.crs-forum.16v.se/ucp.php?i=p ... =signature och fyll i ditt namn också.

Välkommen!
HOPPSAN..det hade jag missat, tack för tipset.

//Östhen
Ö s t h e n B r o m a n
S k e l l e f t e å
Renault Espace 98 eller 99 ???
Post Reply