Damask, Drivaxel Laguna II

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
zlay3r

Damask, Drivaxel Laguna II

Post by zlay3r »

Hej.

Någon som har lyckats med att få damasken på drivaxlarna fram på en laguna II att sitta på plats så att säga.

Alltså jag har tammefan i mej snart FÖRSÖKT renovera drivaxlarna på min laguna II tusen gånger, Det är inte så att jag är inkompetent, har bytt damasker och Drivknutar på andra bilmärken men just på lagunan går det inte att få till.

Yttre damask, Drivaxel fram båda sidor.
Det börjar med att jag rengör knuten från allt fett, Trycker in nytt och "gnider in det in i knuten, Sedan stänger jag till den med damasken, Sätter dit ett klammer och passar in damasken i spåret på drivknutens hölje, Sedan klämmer jag igen klamret med hovtång så det ska sluta tätt. Allt verkar fungera fint första veckorna. Sen så börjar knorrandet ur drivaxlarna och då förstår man att skiten ha öppnat upp sej igen. och mkt riktigt, När man kollar så har damasken lyckats kränga av drivknuten och står nu och sprutar ut allt fett så knuten är tom på fett. Klamret sitter kvar så det är inte det som ha släppt utan det är att damasken kränger av knuten..

Någon som har lyckats gjort ett damask byte alt, renoverat drivaxeln och sedan fått dom att hålla tätt igen..

Notera även att jag köpte en ny drivaxel för ett halv år sedan, På den axeln då satt damasken kvar på plats ungefär 1 vecka innan den hade krängt av från sitt säte.

Hjälp någon jag blir tokig!!!!

Mvh David
David Birgersson
m_tullgren

Re: Damask, Drivaxel Laguna II

Post by m_tullgren »

Hej,

Jag har satt slangklämmor, sådana man skruvar! :)
Glöm inte att snurra på hjulen så att det inte tar emot.
Mikael Tullgren
Post Reply