Hur justerar man dimljusen fram? Clio -02
Moderator: Forumpolisen
Hur justerar man dimljusen fram? Clio -02
Med förskräckelse fick jag höra att min Clio inte gick igenom besiktingen pga bländande dimljus fram! WTF! Jag som inte ens använder skrällena, ännu mindre har jag koll på hur de är riktade. Där fick man för att man gått igenom allt annat innan besiktningen.
Nåja.
Hur i hela friden justerar man dem då? Finns där överhuvudtaget justeringsmöjligheter? Det verkar knöligt eftersom manualen antyder att bilen ska in till Renaultverkstad bara för lampbyte.
Nån som vet?
Nåja.
Hur i hela friden justerar man dem då? Finns där överhuvudtaget justeringsmöjligheter? Det verkar knöligt eftersom manualen antyder att bilen ska in till Renaultverkstad bara för lampbyte.
Nån som vet?
Henrik
Re: Hur justerar man dimljusen fram? Clio -02
dra ur säkringen och besiktiga om, finns inget krav på att dom ska funka men om dom funkar så får dom inte blända.
Kan tyvärr inte hjälpa dig med hur man justerar dom
Kan tyvärr inte hjälpa dig med hur man justerar dom
Jimmie Lovenborn, Strängnäs
Rattar en Clio 1,4 -01 super sport
Rattar en Clio 1,4 -01 super sport
Hej! Har för mig att de går att justera de genom en öppning under stötfångaren lys och titta så hittar du den.
Mats Fredriksson Ort Värnamo
Renault Cotech
Renault Laguna II 2,0T -03
Renault Twingo -98
Renault Cotech
Renault Laguna II 2,0T -03
Renault Twingo -98
Detta låter bra. Hoppas du har rätt.ior69 wrote:Hej! Har för mig att de går att justera de genom en öppning under stötfångaren lys och titta så hittar du den.
Henrik