Startspärr problem på laguna 95
Moderator: Forumpolisen
Startspärr problem på laguna 95
Håller ärligt taget på att bli galen på min bil.. först var de sk*t i kylaren som fick rensas sen var det startmotor som fick bytas.. och nu i morse skulle jag i väg en snabbis.. låste upp körde i väg stannade låste och sen lämnade ett par papper på max 4 min.
Skulle starta bilen men den var tok död.. inget lyste.. aha batteriet tänkte jag gick ut skulle ringa försökte låsa bilen men de gick inte med centrallåset..
Polare kom vi laddade batteriet en stund.. den började lysa igen.. men de gick inte att låsa upp bilen (avaktivera startspärren måste jag ju göra genom att låsa låsa upp med nyckeln)
Så vi bogsera bilen hem.. jag försökte låsa igen bilen med centarllåset.. utan lycka..
Jävla skitbil alltså haha..
Nån som vet hur man kan starta skitbilen igen
Skulle starta bilen men den var tok död.. inget lyste.. aha batteriet tänkte jag gick ut skulle ringa försökte låsa bilen men de gick inte med centrallåset..
Polare kom vi laddade batteriet en stund.. den började lysa igen.. men de gick inte att låsa upp bilen (avaktivera startspärren måste jag ju göra genom att låsa låsa upp med nyckeln)
Så vi bogsera bilen hem.. jag försökte låsa igen bilen med centarllåset.. utan lycka..
Jävla skitbil alltså haha..
Nån som vet hur man kan starta skitbilen igen
Re: Startspärr problem på laguna 95
har du ordentlig kontakt på batteripolerna
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Hur menar du då?
Du pratar med en som inte kan nått om bilar
kablarna som sitter fast på batteriet, lossa gör rent och dra fast dom ordentligt... har du låst upp med fjärren???vesker wrote:Hur menar du då?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Fjärren funkar inte det går inte att låsa med nyckeln därav att bilen inte funkar.
fjärren är start spärren blanda inte ihop den med nyckeln som är en vanlig järnbit..vesker wrote:Fjärren funkar inte det går inte att låsa med nyckeln därav att bilen inte funkar.
du avaktiverar inte med nyckeln utan med fjärrlåset, finns det ström i bilen ??? kolla det jag sa först med batteriet.....
Laddade upp batteriet nu finns de ström men centrallåset/startspärren är helt ur funktion.
blir galen
blir galen
skulle tippa på att din elcentral behöver bytas som på alla andra laguna 1vesker wrote:Laddade upp batteriet nu finns de ström men centrallåset/startspärren är helt ur funktion.
blir galen
Lyckades få en nödkod på rejmes.. som jag får använda mej av ett tag nu..
jag va ute för samma sak,kolla så att det inta har kommit in vatten i mottagardelen som sitter i taket på grund av att gummitätningen mellan taket och antennen var kass.Jag tog väck panelen i taket och lät det torka sedan sprutade med elektronikrent