renault clio-95 1,4

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
glenn kvist

renault clio-95 1,4

Post by glenn kvist »

hej jag har en renault clio 1,4 rn-95, skulle en sväng till göteborg idag,jag har 12 mil enkel väg dit,satte mig i bilen o körde ända ner till tingstadtunneln där bilen började gå ryckigt,den gick på 2-3 cylindrar,så jag svängde fort av motorvägen för att komma in på en parkering o där stendog den,höll på att provstarta den i säkert 10 min.den tände till för att direkt dö vi gaspådrag,gick ut o tog ut alla säkringar o knacka på reläer och vips så starta den efter ca 20 minuter,vad kan detta vara,vill tillägga att det var ca 5-10 minus ute,kan det vart en ispropp efter 11 mil på motorvägen eller kan det vara filter eller pumpen som glappar.
matjo690

Re: renault clio-95 1,4

Post by matjo690 »

Låter ju inte helt otroligt med ispropp, men annars nåt glappande elfel. Men mitt råd är att så i en flaska K-sprit/T-röd och se om felet återkommer.
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

ispropp var väl bara ett problem man hade med förgasare, nu när man har insprutning är det nog ett minne blott, om du inte har så mycket vatten i bensinen så den fryser i spridarna.. en tändspole sitter väl bara en sån på den kan ge upp när dom blir varma och laga sig när dom blir kalla igen, låter som ett liknande fel iaf..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

På en monopoint (centralinsprutning) (insprutningsförgasare) kan det bli isbildning och dålig förgasning därav förvärmningsslangen.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply