Har tappat mina nycklar

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
ccb557
Posts: 1
Joined: 13 Dec 2009, 01:00
Location: alingsås

Har tappat mina nycklar

Post by ccb557 »

Jag har bekymmer av stora mått, jag har tappat mina nycklar till min renault senic megan, Tyvärr, i detta läget har den startspärr. Enligt de på Renault är den för gammal för att de skall ha en nyckel till den( -97:a). Vad gör jag, hade tänkt börja fixa upp den nu i vår..Har haft den avställd på grund av att vi bara haft behov av en bil. Har ni några ideer. Kan man koppla runt det hela och helt enkelt byta lås och start på bilen, det gick sa man på verkstan men det skulle kosta 12¨15 000, bilen är nog inte värd så mycket mer. Snälla hjälp mig med ideer....fått kritik för att jag inte skrivit ort här kommen, Alingsås
Last edited by ccb557 on 14 Dec 2009, 06:22, edited 1 time in total.
Lotta Hellström
Lycklig ägare till en Renault utan nycklar
bojan
Posts: 28
Joined: 25 Jan 2009, 15:39
Location: stockholm

Re: Har tappat mina nycklar

Post by bojan »

Hey.

1
Ort ej ifyld :)och uppgifter om dig, ( kontrolpanel / minprofil) [smilie=incazzato.gif]

2
beställa direkt från frankrike via återforseljare eller auktoriserad service :racesmile:
MvH
Nikolic Bojan
Renault 5 gt 88 /topplock paj
Renault 5 gts 88
Focus Flexi Titanium 07
SNART GTE :)
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Har tappat mina nycklar

Post by Tony »

Hej det hjälper inte att skriva jävligt stora bokstäver bara jobbigare att läsa.. sedan kollar du igenom reglerna och skriver ort och namn Tack
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
bo johansson
Posts: 96
Joined: 19 Mar 2008, 21:17
Location: karlskrona

Re: Har tappat mina nycklar

Post by bo johansson »

Hej!
Se efter om du har några försäkringar som kan täcka upp!
Bosse
Bo Johansson
bo johansson
Posts: 96
Joined: 19 Mar 2008, 21:17
Location: karlskrona

Re: Har tappat mina nycklar

Post by bo johansson »

Hej!
Ett bättre tips är att ta fram reservnyckeln eller nyckel nr 2. Har dom också blivit borttappade kanske det är enklast och billigast att leta rätt på nycklarna. De brukar alltid komma fram förr eller senare om man letar ordentligt.
Bosse
Bo Johansson
Post Reply