Segstartad Scenic -00

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
christeen

Segstartad Scenic -00

Post by christeen »

Hej,
Har köpt mig en Scenic -00 som är väldigt tjurig vid start......misstänkte att det var vevaxelgivaren och bytte den men problemet kvarstår ändå...i bland startar den efter 6 försök och i bland efter 35 försök så den startar ju trots allt men tycker det är jobbigt som satan när det tar sån tid. Tacksam för svar snarast
Rattar en Laguna kombi -04 2,0 T samt Kangoo 1,6 16v -04
Baggis

Re: Segstartad Scenic -00

Post by Baggis »

Kan inte bidra med nått vettigt egentligen, även om jag själv har en Scenic -00(RX4), men undrar hur långa varje startförsök du gör är? Dvs, verkar det gå bättre eller sämre med långa resp korta försök?
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
ClioSthlm

Re: Segstartad Scenic -00

Post by ClioSthlm »

Jag är ingen expert alls på något sätt men jag hade liknande problem på min scenic jag hade förut, dock så startade den oftast direkt, men ibland blev den tjurig och fick försöka många ggr, det jag behövde göra var att rucka lite på alla sensorer som jag såg, bla vevaxelgivaren. Det fungerade kanon, fick även den som felkod när jag läste av men det var som sagt bara lite kontakt problem. Detta fick jag göra någon gång i månaden sen gick den fint.

Mvh Peter
Post Reply