Rätt färg på motorblocket till min R4.
Moderator: Forumpolisen
Rätt färg på motorblocket till min R4.
Håller ju på att helrenovera min R4 motor och undrar vad som är rätt kulör på motorblocket, har för mig att det ska vara matt svart men mitt är rött, väldigt likt Volvo B18/B20s röda färg, det kan väl inte vara originalfärgen eller?, motortypen jag har är 800-05.
Örjan Sjögren
Re: Rätt färg på motorblocket till min R4.
Hej!
De färger jag har sett på Renault´s motorblock är svart eller grön, jag skulle gissa på att ditt block ska vara svart, men är inte 100% säker. Jag har målat båda mina block med International´s motorfärg och de har både grön och svart.
De färger jag har sett på Renault´s motorblock är svart eller grön, jag skulle gissa på att ditt block ska vara svart, men är inte 100% säker. Jag har målat båda mina block med International´s motorfärg och de har både grön och svart.
Kent Strandberg i Kristinehamn.
Ja det lutar åt att det ska vara svart färg på motorn i min bil, vill bara försäkra mig på att det är så innan jag fixar färg.R12-Kent wrote:Hej!
Örjan Sjögren
- t80196
- Forumpolis
- Firstname: Mats
- Surname: Grimme
Motorn på min R4 är svart, röd verkar inte vara så "originaligt"
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.
Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
Gillar mest gammelbilar.
Ja det är nog svart som gäller som sagt, ska göra en beställning härifrån tänkte jag.t80196 wrote:Motorn på min R4 är svart, röd verkar inte vara så "originaligt"
http://www.bildelar.nu/h_artikel_detalj ... rupp=08/02
Är växellådan också svart eller?.
Örjan Sjögren
Mitten av 60-talet bytte renault färg från grön till svart... så jag gissar på svart
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
- t80196
- Forumpolis
- Firstname: Mats
- Surname: Grimme
Växellådan är inte målad på min, den har "aluminum"-färg
du kan se den här, den skymtar fram: http://www.garaget.org/?car=103819&image=984428
du kan se den här, den skymtar fram: http://www.garaget.org/?car=103819&image=984428
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.
Gillar mest gammelbilar.
Kanonfin bil du har! , ok så hela lådan är omålad då, både locket och sidorna?, På min bil är även växellådan målad samma röda färg som motorn, blir till att ta bort färgen från växellådan då.t80196 wrote:Växellådan är inte målad på min, den har "aluminum"-färg
Örjan.
Örjan Sjögren
man skall inte vara så säker på att det skall vara så... på dauphine och R8 är vissa lådor målade så bäst är att titta på bilder från förr. sök på årmodell på google så hittar du säkert något... hursom rött skall det iaf inte vara
Magnus Janard - Segeltorp #561
mange wrote:man skall inte vara så säker på att det skall vara så... på dauphine och R8 är vissa lådor målade så bäst är att titta på bilder från förr. sök på årmodell på google så hittar du säkert något... hursom rött skall det iaf inte vara
Ok, ska ta och kolla upp det.
Örjan Sjögren